Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fannetje
Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:43

ElCamino schreef:
Tja dat hoor ik zo vaak......... ik verdien niet heel veel en ben alleen met eigen huis en 2 auto's.... hoe dan ????

Nou: krom liggen !! :D Eind van de maand helemaal NIKS overhouden en mijn vakantiegeld / bonus einde jaar zijn mijn spaarpotje.
Paardlief heeft ook nog eens een nare blessure en prednison is duur, speciaal beslag, elke 6 weken osteo erbij .

Maar goed, ik ga niet shoppen, niet naar de kroeg, niet uit eten, koop geen kleding...
mijn 2e "trekauto" is een oldtimer op gas en de verzekering kost 95 per jaar, mits een 2e auto erbij: oude klote polo....

Ik heb dat dier al 25 jaar, hij is 31 en mag oud worden bij mij, maar hierna komt er echt geen nieuwe meer. Dan ga ik "rijk doen" hahahaha eerst sparen voor een lange vakantie.... dan sparen voor een échte dikke wagen.... :7


Ik herken dat laatste wel hoor. Ik heb al vanaf mijn 13e een eigen pony/paard, toen ik nog studeerde bekostigd door mijn ouders, maar toen ik ging werken was alles voor eigen rekening. Mijn huidige vent zelf gefokt en is inmiddels ruim 19, maar heb mezelf wel voorgenomen om als hij er niet meer is, even op zijn minst een paardenpauze in te lassen. Ten eerste om even gewoon te kunnen leven en ten 2e om de spaarrekening te spekken. Die pauze wordt tenminste 1 jaar, maar als het bevalt misschien wel langer.
Het scheelt misschien ook nog wel omdat ik met mijn hond sport en daar graag meer seminars mee zou willen doen, maar dat de kosten van mijn paard mij nu tegen houden. Nou is de mijne ook geen goedkope klant, met speciale dieetwensen ;) Ach we gaan het meemaken tegen die tijd...


fannetje
Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:54

Als idd die 4 x 4 de maatstaf is met volpension, dan ben ik bijna rijk :+ Heb wel die 4 x 4 (maar wel al 13 jaar oud) en hij staat op pension, maar net niet volpension :P
Maar nee, ben niet rijk, al ben ik wel blij dat ik het in mijn eentje kan rooien, het is geen vetpot. Maar voor hem heb ik het over.

fannetje
Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:03

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P


Dat vindt ik ook, daar kom ik echt niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, Mark0919, mooney, Pellelilly, Vagabondo en 47 bezoekers