(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:40

We hebben 2 paardjes. Bengel een ruin van 13 jaar, een kruising fries (Tietse) en Kwpn , uit Nederland,maar met ocd. We hebben hem dus eigenlijk als een grasmaaier.
En Lily, een pintaloosa van 2 jaar en heerlijk aan het puberen.

Vorig jaar hebben we door de hartziekte van mijn man 2 merries verkocht, noodzakelijk want mijn man kon niets meer, maar ozo pijnlijk en nu hij zoverre opgeknapt is dat hij weer wat dingen mogen doen hadden we bedacht in de verre toekomst weer eens voor een paardje te gaan kijken. Nou, die kwam eerder op ons pad dan dat wij gedacht hadden.

Een kennis van ons die vrijwilliger is bij een dierenbescherming belde ons met het bericht dat er een merrie in beslag is genomen , maar dat ze geen plaats hebben. Hij weet dat we veel land hebben en dus dacht hij aan ons. En vorige week zondag op 1 september bracht iemand ons haar.

Ze hadden haar op een rare manier vastgebonden in de trailer en toen de klep openging brak ze los en sprong zo de trailer uit. Met als gevolg dat ze haar been verzwikte en ruim 5 dagen kreupel gelopen heeft. Het grappige was dat ze zo vanuit de trailer naar "haar" plaats liep om vervolgens heerlijk aan het hooi te beginnen te knabbelen.


Dit zijn Bengel en Lily. <3
[ img ]

[ img ]

Hier wat fotos van Negrita toen ze er net was, schrik niet : ze is heel erg mager....

Waarschijnlijk is ze ook drachtig, maar tot de Da komt weten we dat niet zeker..

[ img ]
Wond gebeurd met het uit de trailer springen.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Arme Negrita , zo mager......


[ img ]

zo'n trieste blik in haar ogen, zo van het zal allemaal wel...

Deze week zijn we flink vooruit gegaan met haar. Ze laat toe dat we het halster omdoen , haar overal aaien en vandaag is ze zelf voor de eerste keer naar ons toegekomen om geaaid te worden. We vinden zelf dat haar oogopslag levendiger is en ze eet goed. De andere paarden zijn nieuwsgierig, maar ze zijn wel samen, maar appart.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik heb nog nooit een drachtige merrie gehad, heb dus heel veel vragen, weet veel dingen niet.

Ook zullen we veel dingen nodig hebben, en ik hoop dat ik in dit topic veel raad en advies krijg.

De eerste vraag heb ik al, ik vind dat de kling en anus er erg raar uitziet, wat denken jullie?

[ img ]

[ img ]


rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 17:28

Ikkedus, ze is 10 jaar oud volgens de papieren. Ze lijkt op een gronings paard, maar is het niet, want ik woon in Spanje. Ik denk dat ze een kruising lusitano is.

Belle_boef, De da zegt dat sommige paarden de anus meer teruggetrokken hebben dan andere en ook door het schrale dat het nog meer opvalt. Ze mest prima, al vanaf de eerste dag :)

Bedankt voor het advies, ik hoop dat jullie en nog veel meer blijven/gaan volgen :)

Pien, Heel graag, ik vind het heel leuk als je volgt <3

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 18:46

Dankjewel Palmera, lief van je om dat te zeggen <3

01San, leuk dat je ook gaat volgen! Ik hoop zelf ook dat alles goed gaat. :)

Amalarab, zie je dat echt al zo snel?

Heidi, lief dat je volgt. Ja, de merrie is best groot en stevig, daarom is het me ook een raadsel hoe de mensen in staat zijn geweest haar zo te verwaarlozen, het arme dier...

Ja , klopt van de anus, zal niet meer helemaal weg gaan denk ik....

leuk al die volgers :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 20:23

Leuk Pipo <3

Jennyxx, ze hebben ons gezegd dat ze bereden is geweest. Dat zullen we op den duur als ze weer helemaal ok is misschien wel eens uit proberen, maar we focussen ons eerst op haar herstel en als ze eventueel drachtig is daarop.We denken eerlijk gezegd ook dat ze een fokmerrie is geweest.

WildDreams, dankjewel, fijn dat je al verschil ziet in de fotos. Als ze drachtig is , dan is het waarschijnlijk (dat hebben de vorige eigenaars tegen de Dierenbescherming gezegd) van een voskleurige hengst.

Wij weten natuurlijk niet precies hoe oud ze is Lynn_nikita, ze hebben ons verteld 10 jaar en dat staat ook op haar paspoort, maar wij hebben ook die deuken gezien , dus wie weet is ze wel ouder. Dat maakt voor ons iig helemaal niets uit. :)
De dierenbescherming is een non profit organisatie, dus hebben het sowieso al moeilijk. Daarom betalen we de DAkosten gewoon zelf, tenzij het iets is dat echt te gek voor woorden is, dan gaan we overleggen met hen.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 18:06

Peperrr, Leuk dat je volgt. Ik denk dat we idd veel plezier aan haar gaan hebben om haar zo te zien opknappen.

Bigone, ja dat heeft ze idd, een mooi, trots hoofd :j

Josien, fijn dat je dat ook ziet. Wij zien haar natuurlijk iedere dag en dan is het soms moeilijk om dat te zien. Op de fotos zie ik dan weer wel dat ze idd meer open uit haar ogen kijkt.

Secretly, dankjewel, dat is lief van je om te zeggen. Ik moest even zoeken wat een Murgese paard is. Ze lijkt er idd heel erg op.

Wortel, wat een enorm verschil van Bert toen en daarna. Ik hoop dat we met Negrita ook dat mooie verschil kunnen laten zien op den duur.

Esther28, ik denk zelf dat ze meer een lusitano lijkt, ze heeft een beetje een ramshoofd lijkt wel>??

Manadeluca, dankjewel, leuk dat je ook meeleest.

Cayenne, dat zien we als de Da geweest is, dan kan die de transponder uitlezen en zien we het meteen. Misschien is het idd wel zo dat het paspoort niet eens bij haar hoort.

Azmay, we wilden dit ook idd aan haar tanden zien, maar ze is nog steeds niet erg gecharmeerd als we bij haar mond komen, het gaat wel langzaam beter, maar we doen dat liever rustigjes aan. In feite maakt het ons niet uit hoe oud ze is, alhoewel we de voorkeur geven aan dat ze 10 jaar is.

Dankjewel Truus! He bah Truus, zou dat kunnen? Dan zou ik dat even wat beter moeten bekijken, dat hoop ik toch niet..

San87, dankjwel

Koetje, ik vind haar nu al mooi, dus laat staan als ze straks lekker opgeknapt is.

Toverbal, thanx

Silvia, ja zeker triest. Ik kan er maar niet aan wennen dat mensen zo de dieren kunnen verwaarlozen..

JoT,We weten nog steeds niet zeker of ze drachtig is. alhoewel ze er wel naar uitziet. De DA zou eigenlijk gisteren komen, maar had een spoedgeval, dus nu komt ze vrijdag. Ik ben ook heel benieuwd wat ze er van vindt en dan ga ik gelijk heel veel dingen vragen.

Pien, goh, jij ook? het was mij niet opgevallen, alhoewel ik wel vind dat het er wat "raar" uitziet.

Pipo, gelukkig dat de Da hier uitsluitsel van kan geven en dan besluiten hoe of wat.

Leuk dat je volgt Keeyzie!

Vandaag nog even lekker met haar gekroeld,dat gaat ze steeds fijner vinden. Ze laat zich nu goed over haar hoofd aaien en achter haar oren .
Vanmorgen was het een leuk gezicht, Bengel en Lily stonden aan één kant van de draad en Negrita aan de andere kant en het was net alsof ze met elkaar aan het praten waren. Was echt een leuk gezicht.

Wat ik me ook afvraag: Als ik haar aai , is het net alsof er een laagje vet over haar huid heeft. Dit heeft ze al sinds ze gekomen is, kan het van het voer komen?

Hier nog even een fotootje van vandaag:


[ img ]


Verder vind ik het super gaaf dat er al zoveel mensen meelezen en advies geven. Harstikke bedankt vast!


rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 19:02

Purple, ik ben zelf ook zo benieuwd!! Gaat vast helemaal goed komen.

Tarico, wat lief om dat te zeggen! leuk dat je volgt.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 16:26

Hoi Ankep, leuk dat je ook meeleest. Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Ze is idd zo schraal , misschien is dit haar enige bescherming.

IMJ,Idd,, haar leeftijd is echt moeilijk in te schatten. Ik ben heel benieuwd. :)

Amanda, Negrita is echt een heel zachtaardig dier. Ik denk dat er straks een ontzettend lief mooi paard tevoorschijn komt. :j

Pien, mensen zijn idd heel vaak vreselijk, dieren zijn meestal veel liever en trouwer.

Dankjewel Ereste, leuk dat je ook meevolgt :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:15

Wortel, dankjewel. idd gaat dit heel lang duren, maar ik zie al verschil, nu na anderhalve week.

Dank je voor je lieve woorden smit_ilse, ik ben ook zo benieuwd hoe ze eruit ziet later, alhoewel ik denk dat ze er prachtig uit gaat zien!

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 15:53

IMJ, idd die is vandaag geweest :) Ik zit hier op mijn werk te typen en mijn baas kwam net , dus drukte ik snel even weg ~~}>

Ik was even bang dat ze niet zou komen , want het is erg slecht weer op het moment en het goot van de lucht, maar gelukkig was het net even droog.

Ze heeft een globaal onderzoek gedaan en de merrie is gewoon goed gezond. De vetjes in het haar komen inderdaad van de bescherming die ze zelf aanmaakt voor als het koud is.

Ze is idd ongeveer 9 jaar oud(ze heeft naar haar tanden gekeken) en de chip klopt met het nummer op het paspoort.

De vulva had idd een paar steken van dichtnaaien, maar de Da dacht dat dat komt omdat de kling nogal groot uitgevallen is. Toen heeft ze Negrita lichtjes een roesje gegeven en opgevoeld en als ze al zwanger is, dan is het niet 5 maanden. Ze heeft wel een klein bobbeltje gevoeld aan de linkerkant, maar het is niet te zeggen of dat nou is omdat ze drachtig is kon ze niet zeggen, want het zou ook een kleine cyste kunnen zijn.

We hebben afgesproken dat ze over een maand nog een keer komt en dan het draagbare aparaat meeneemt , zodat ze een echo kan maken van Negrita.

We hebben haar wel meteen ontwormd en we wilden ook enten, maar omdat het weer zo veranderlijk is wilde de DA geen risico nemen dat ze onwel of wat dan ook zou worden en daarom komt ze één dezer dagen terug om haar in te enten.

Wat wel leuk is, is dat ze waarschijnlijk weet van wie Negrita eerst geweest is. Ze is van een man geweest die de paarden op een wei had staan , maar niet meer voor ze kon zorgen.

De Da vindt dat ze een heel mooi paard kan worden.

Ik ben vooral alleen blij dat ze gezond is. Ze heeft zich super gedragen! Heel rustig en aanhankelijk.
Vandaag heeft ze ook voor de eerste keer een paardensnoepje aangenomen. Heel duidelijk had ze dat nog nooit gehad en wilde ze de dagen hiervoor niets hebben. Ook het hooi kende ze niet, ze heeft waarschijnljk alleen gras en stro gegeten. In het begin at ze het hooi met lange tanden, maar nu is ze er gek op!!


[ img ]

[ img ]
Het opvoelen van Da







En Lily was zooooo nieuwsgierig, die stond maar te koekeloeren en begreep er niets van. :D


[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 17:13

Er is ons verteld dat ze al veulens gehad heeft, hoeveel en of ze een fokmerrie was, wisten ze niet.
Ik heb geen idee of ik hier aan een paarden osteophaat kan komen hoor, het is al geluk hebben als ik een paardentandarts vind. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 17:22

Dankjewel Bigone, wij vinden dat ook. Ook zei de DA dat de anus iets meer naar buiten al was gekomen, waarschijnlijk omdat ze alweer wat voller is.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 17:34

Idd, Heidi, de DA wijt dat aan de magerte. Ikzelf had zoiets nog nooit gezien hoor, dus ik heb daar totaal geen verstand van..

Bigone, daar vertrouw ik ook helemaal op, veel liefde en goed voer en lekker veel hooi. Het is iig al een heel lief dier <3
[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 18:17

Heidi, ja aan het einde van de paddock hebben een grote overkapping , waar we ons hooi ook stallen.
Het zou idd zonde zijn als ze al haar energie moet gebruiken om warm te blijven. Meestal is trouwens ook de winter hier best warm. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 18:21

Ja, dat kan het zeker, het is ook niet zo best nu hier. Regen en dan toch af en toe de zon er weer door, maar de temperatuur is wel rond de 25/26 graden.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 18:23

Ik zal wat jou kant opsturen :D

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 18:54

Cissi_D, dankjewel. Ik ben ook benieuwd! :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 12:54

Gisteren nog even gaan kroelen met Negrita. Ze komt nu zelf naar ons toe en wil ook graag de liefkozingen. We vinden ook dat ze nu wat meer begint te glimmen, of misschien is dat verbeelding?
Wat vinden jullie?


[ img ]

Lekker aan het eten <3

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 20:26

Ja,het gaat goed he,Heidi?

Liespower, dat vind ik ook :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 13:56

Pien, wij zijn eigenlijk ook een beetje verbaasd hoe snel het gaat.

Mo, hoeveel zou ze nu ongeveer wegen , een kilo of 400?

Dankjewel Silvia! :)

JoT, daar lijkt het wel op, we hopen het ook zo!

We hopen dat we ze vrijdag, als ik vrij ben , samen kunnen doen. Er zit nu nog maar één draadje tussen en dat gaat goed. We hebben nog helemaal geen agressiviteit gezien, gelukkig, bij beide kanten niet. Wel hinniken ze veel naar elkaar. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 08:23

Ja, Josien, idd, ze vinden elkaar interessant. Ik denk dat we daar al geluk mee hebben. Ze hinikken naar elkaar en kijken naar elkaar.

Wat goed dat de laatste zo evenwichtig was. fijn als het gelijk goed gaat.

Ik hoop dat het met Negrita ook zo goed gaat, het zou zo fijn zijn als ze gewoon weer lekker in een kleine kudde kan rondlopen, dat zal haar vast goed doen ,denk ik.

We hebben gister gekeken of ze bekend was met een vliegenmasker, want het is overdag nog erg warm en heel veel vliegen. Maar ze kent dat niet (zoals zoveel dingen die ze voor het eerstziet) dus datmoeten we iedere dag even oefenen.

Ze weet nu ook eindelijk wat een paardensnoepje is, daar moest ze in het begin niets van weten, nu vindt ze ze lekker :D

Ze gaat langzaamaan de goede kant op!
[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 08:12

Truus, hahahaha, wat grappig , haar op schoot nemen, zal moeilijk gaan want ze is best groot hoor. Heel groot eigenlijk :)
Ja,misschien maar beter dat we niet weten wat er allemaal met haar gebeurd is. Ze heeft in ieder geval vast een behoorlijke rugzak mee.

Over dat drachtig zijn, het is natuurlijk veel beter van niet, zodat ze snel weer helemaal op krachten komt, maar heel stiekum had ik gehoopt dat het wel heeel erg leuk zou zijn..

Pien, ze is heel lief, alhoewel ze niet van zichzelf heel knuffelig is, maar dat is gezien de omstandigheden denk ik ook logisch.

Mysa, ja dat is echt super!

We hopen de paarden morgen bij elkaar te doen. Ik verwacht eigenlijk niet veel problemen, maar je weet het natuurlijk nooit. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 09:59

VanHuisUIt, Dankjewel, ik vind het ook een prachtig paard.

De DA zegt dat het niet persé hoeft te betekenen dat ze dichtgemaakt is omdat ze drachtig is. Het zou ook kunnen betekenen dat ze iets gehad heeft van binnen en dat ze daarom dicht gemaakt is. Dus het hoeft niet speciaal te kunnen betekenen dat ze drachtig is.

Ja , het is idd walgelijk dat de dieren dan zo slecht verzorgd worden dat ze in beslag genomen moeten worden.

Wij gaan haar zelf houden. Toen we onze paarden noodgedwongen moesten verkopen , was dat omdat bij mijn man hartfalen zwaarte 4 ontdekt werd, en dat hield in dat hij niets meer of bijna niets meer mocht doen.Dus hij kon niet meer op ons land werken of met de paarden bezig zijn.Zelfs paardrijden mocht hij niet meer. Nu kon ik in de winter makkelijk de paarden erbij doen, maar in de zomer werk ik zelf ook en dus werd dat erg moeilijk. Daar kwam bij dat de 2 jongere merries 4 en 5 waren , dus groen en op het punt om ingereden te worden. Dat ging dus niet.
Dus stonden we op een pijnlijke en moeilijke keuze en ook niet eerlijk naar de merries toe om ze te houden en niets met ze te doen. Daarom moesten we verkopen.
We hebben er nog steeds verdriet van, alhoewel ze goed terecht gekomen zijn, gelukkig.

Nu hebben wij het enorme geluk gehad dat mijn man bij de 5% hoort die verbetering heeft en na 2 jaar kunnen we zeggen dat hij van 4 naar 2 gegaan is, en mag hij weer veel dingen doen. Dus ook de paarden, die doen we nu met ons tweeen of met onze zoon.

We vinden het bijzonder en leuk dat Negrita op ons pad gekomen is en we hopen dat we haar weer op kunnen knappen en het vertrouwen in de mensen weer terug kunnen geven.


Ik denk dat als je een grote weiden hebt Pien, zoals bij jullie, het de juiste manier is om ze bij elkaar te zetten. Als ze dan elkaar iets willen doen , kunnen ze voor elkaar wegrennen. Onze paddock is niet zo groot, dus hebben we het allemaal een beetje aan moeten kijken. Morgen wordt de grote dag dus. :)

Greetje, wat leuk om eens wat van je te lezen!!
We hebben haar al ontwormd, is geen probleem.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 15:59

Oja, we zijn zo verschrikkelijk blij dat het zo goed met hem gaat, het zag er echt heel slecht en somber uit. Was me eigenlijk al op het ergste aan het voorbereiden voor hoeveel dat kan.

We vinden het echt gaaf en een avontuur om Negrita te hebben, je ziet nu al zo duidelijk het verschil in haar omvang en ook bv de anus, die is lang niet meer zo diep naar binnen gedrukt.

Wat is TLC? Negrita zal mentaal wel een harde noot zijn om te kraken , want ze wantrouwt de mensen ontzettend.... Pas als je al een tijdje aan het aaien en kroelen bent , ontspant ze zich een beetje.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 19:04

IMJ, idd, veel geduld en liefde, dan komt het hopelijk goed.

Ja, we hebben ze samen nu. Het was in het begin een beetje grommelen van Bengels en haar kant, maar dat was snel over. Waarschijnlijk was dat van Bengels kant om even duidelijk te maken dat Bengel de baas is. Lily kwam ook even snuffelen en dat was meteen goed. Nu loopt Negrita achter de paarden aan en staat bij ze , maar nog wel een beetje achteraf, ze durft nog niet helemaal goed naast ze te staan. Maar dat komt vast wel goed.

Het halster omdoen ging deze keer wat moeilijker, ze bleef maar weglopen en draaien , maar uiteindelijk met veel aaien en liefkozen liet ze dat makkelijk toe. Eenmaal het halster om bleef ik haar een beetje aaien nog en toen beet ze me in mijn arm. Het is een super blauwe plek geworden. Haar wantrouwen is dus misschien een beetje minder geworden, maar zeer zeker nog aanwezig.

Toen dat gebeurde heb ik haar (een niet te harde) tik op haar neus gegeven en daarna gewoon nog even door gekroeld dat ze rustig toeliet. Ik hoop dat ik dat goed gedaan heb?

Nu even wat fotos van het samen doen van de paarden.


[ img ]
Het los doen van de twee draden


[ img ]
Wat zal ik doen?


[ img ]

[ img ]
Met Lily samen


[ img ]
Met Bengel


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 19:42

Hagelslag, neehoor, want het was meer een reflex. Ik denk idd dat ze zich ietwat bedreigd voelde.

Nafkedemi, idd, die arme lieverd.

Nog even voor de duidelijkheid voor het geval dat, we hebben alleen voor het samenzetten de halsters omgedaan, normaal gesproken zijn ze zonder halster. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers