Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:04

annikeee19 schreef:
Ik heb geen eigen paard maar een verzorgpony. Ik heb wel altijd het gevoel dat mensen met een eigen paard veel geld verdienen/ hebben om dat te kunnen. Soms als ik bedragen hoor denk ik ook hoe doen ze dat... ik bedoel dit trouwens niet bot ofzo maar ik snap die opmerking wel


Als ik dan vervolgens naar mezelf en stal genootjes kijk dan toch weer niet, ik verdien minder als modaal btw. Heb alleen geluk met lage maandlasten op mijn woning(goede tijd gekocht 8-) ), bezuinig op allerlei luxe(ga niet veel uit eten, maak geen verre reizen, koop geen (dure merk) kleding(ik shop überhaupt verdomd weinig voor mezelf), heb niet het nieuwste van nieuwste op telefoon/gadget gebied), boodschappen niet bij de AH maar toch echt bij de Lidl.

Wbt mijn paard daarin tegen, die komt dan juist weer niets te kort :') Die krijgt wel 1x in de 6 weken nieuwe schoenen a €100 per keer. Deken kapot? Dan koop ik zonder mn ogen te knipperen een nieuwe.
Nieuw zadel? Prima dat doe ik, maar vergeet niet dat ik daardoor niet op vakantie ga(al ging ik dat überhaupt niet echt want ik kan ivm mijn andere dieren niet zo makkelijk van huis voor lange tijd, ik maak korte stedentrips op een strak budget :+ )

Dus vergis je niet in hoeveel de gemiddelde paarden eigenaar niet doet om zo zijn hobby te kunnen betalen. En na de zoveelste veearts rekening denk ik wel eens, ik stop met de paarden en ga guppie visjes houden :D

Op naar nieuwe avonturen ❤️


dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:19

marleen_usar schreef:
Ik stel deze vraag omdat ik een huiselijke hondenopvang heb en een 17 jarig meisje laat voor mij iedere avond de honden uit. Gisteravond kwam het hooi en ik vroeg of ze wilde helpen ik gaf haar dan geld.

Toen ze thuis kwam zei ze dat ze hooi had gesjouwd, toen wist haar moeder dat we paarden hebben. Even later stuurt haar moeder een bericht waar in staat dat ze vind dat ik een slavendrijver ben. En of haar dochter meer geld kon krijgen want ze kreeg wel erg weinig.


Proest, je hebt dr toch wel keihard uitgelachen daarna he?

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:36

Sizzle schreef:
petra8 schreef:
Is het hebben van kinderen niet duurder dan het hebben van een paard?


Dat valt niet echt te zeggen. Ligt er weer volledig aan hoe je het doet.
Als je niet werkt ben je denk ik haast nog het beste af. Dan kun je alles heel goedkoop doen omdat je tijd hebt om veel zelf te doen. Zodra je kinderopvang nodig hebt zijn kinderen extreem duur.


En uit eigen ervaring weet ik dat ik destijds van die 3 dagen kinderopvang die ik betaalde nog prima een 2e paard kon neerzetten :')
Gelukkig was ik toen nog samen met mijn ex partner :o O:)

Ondertussen is die van mij in een leeftijd gekomen dat dat allemaal niet meer nodig is(middelbare).
Mijn dochter is gelukkig net zo gek op die pony als mij en vind het helemaal niet erg dat we daardoor niet op zon/strand 2 weken niets doen vakantie gaan.

Ik ben dus verder alleenstaand, en heb co-ouder voor mijn dochter.
Dus helaas geen vriend oid om op terug te vallen. Met 2 inkomens was het allemaal wel echt een stuk makkelijker overigens.
Maar ach nog steeds zou ik dat dier voor geen goud willen missen

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:17

Doubtless schreef:
Robijntjah schreef:
Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.


In jouw situatie en met de keuze om er zelf minder van te eten lukte dat dus. Maar dat is niet de gemiddelde situatie denk ik. Je kan moeilijk tegen je kind zeggen "vanavond even geen eten schatje, de hoefsmid komt vanavond".

Ik vraag me wel af waar de mensen met veel geld blijven in dit topic :D want op concours is het lang niet zo minimaal en beperkt als dat het hier beschreven wordt :Y)



Haha jup, vorige week op een pony & bixie wedstrijd geweest, mijn ogen weer eens goed de kost gegeven zeg maar 8-) (zegt ze met een kleine dosis jaloezie := )
Maar denk dat er veel ruiters zijn die het echt moeten doen met weinig over aan de eind van de maand en alles voor de paarden over hebben.

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, knockout1, Mark0919, MarrieLeen en 28 bezoekers