Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:36

Ik zou me hier ook graag melden!

Eerst mijn doelen voor 2019 met Ivy:

- Meer werken aan het rechtrichten, onder het zadel, maar ook op de grond.
- Zelf beter leren zitten.
- Verder komen in het grondwerk en vrijheidsdressuur.
- Iets vaker springen.

Dan mijn doelen voor Shan:
- Ik hoop dit jaar misschien eindelijk zo ver te komen dat ik weer op kan stappen en misschien zelfs een rondje stappen terwijl ik erop zit.
- Verder komen in het grondwerk.
- Het longeren weer oppakken.
- Vooral heel veel genieten!

Ivy:


[ img ]

Shan:
[ img ]

Doelen voor maart Ivy:
- Veel longeren met touwtjes, om daarbij de rugspieren beter te ontwikkelen.
- Zelf veel lessen en daarbij heel veel werken aan het rechtrichten en ontspanning.
- Haar meerdere keren per week laten bijrijden, zodat mijn bijrijder mij kan ondersteunen in het rijden.

Doelen voor maart Shan:
- Ontspannen als ik op het krukje naast hem sta en met mijn voet de beugel aanraak.
- Volledig achterwaarts kunnen ga om alleen een handcommando.

Leuk topic dit!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:43

Wauw! Super zeg!

Doelen voor maart Ivy:
- Veel longeren met touwtjes, om daarbij de rugspieren beter te ontwikkelen.
- Zelf veel lessen en daarbij heel veel werken aan het rechtrichten en ontspanning.
- Haar meerdere keren per week laten bijrijden, zodat mijn bijrijder mij kan ondersteunen in het rijden.

Veel longeren met touwtjes is deze maand tot nu toe aardig gelukt. Ze krijgt ook echt al meer body, dus het gaat zeker de goede kant op.
Ik heb deze maand iedere week een keer gelest, daar idd veel gewerkt aan rechtrichten en ontspanning en daar gaan we ook lekker mee door.
Ze wordt nu twee keer per week bijgereden en dat zal ook voor langere tijd zo blijven. Ik ga dus best lekker wat de doelen voor maart betreft!

Er is overigens nog wel een nieuw doel bijgekomen. Ze is namelijk echt gruwelijk vervelend geworden in de stal bij het poetsen en ook op de poetsplaats, bijten, trappen, mij proberen te pletten en al dat soort dingen. Ik ben nu ook het spoor helaas even bijster hoe ik dit moet gaan oplossen. Dus als extra doel voor deze maand: uitvogelen hoe ik dit probleem moet gaan oplossen.

Doelen voor maart Shan:
- Ontspannen als ik op het krukje naast hem sta en met mijn voet de beugel aanraak.
- Volledig achterwaarts kunnen ga om alleen een handcommando.

Met Shan helaas niet heel veel kunnen doen de laatste tijd vanwege het weer en de toestand van de bak. Wel wat gewerkt aan het vrijheidsdressuur, hij kan nu al wel achterwaarts op handcommando in combinatie met stemcommando. Dit wil ik nog wel verder uitbouwen. Hopelijk wordt het weer snel beter zodat ik deze maand nog wel met het zadel aan de slag kan!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:13

Wauw! Supergoed gedaan!

Doelen voor maart Ivy:
- Veel longeren met touwtjes, om daarbij de rugspieren beter te ontwikkelen.
- Zelf veel lessen en daarbij heel veel werken aan het rechtrichten en ontspanning.
- Haar meerdere keren per week laten bijrijden, zodat mijn bijrijder mij kan ondersteunen in het rijden.

Het eerste punt heb ik in het begin heel veel gedaan, maar dat is aan het einde van de maand helaas wat komen te versloffen. Eerlijk gezegd kwam dat omdat ik er zelf niet zo veel zin meer in had. Maar daar ga ik in april (en ik gok in de rest van het jaar) lekker mee door!
Verder heb ik braaf (bijna) iedere week gelest en heb ik nu een vaste bijrijder die haar twee keer per week rijdt. Maart was een goede maand voor Ivy dus!

De doelen voor april:
- Zorgen dat ze een stuk minder vervelend tijdens het poetsen en opzadelen wordt.
- Zelf een zelfverzekerde ruiter worden, dit doen deze maand door:
- Aan de slag gaan met gymnastiserend grondwerk. Dus werken aan de hand, de dubbele longe en ik wil minstens 1 keer iets proberen aan de enkele teugel.

Doelen voor maart Shan:
- Ontspannen als ik op het krukje naast hem sta en met mijn voet de beugel aanraak.
- Volledig achterwaarts kunnen ga om alleen een handcommando.

De doelen voor Shan (en meer!) op de valreep nog gehaald! Eergisteren weer aan de slag geweest met het zadel. Hij gaat nu achterwaarts als ik alleen maar naar hem wijs, dus dat doel netjes gehaald. Verder heb ik mijn voet in de beugel kunnen steken, terwijl hij ontspande *\o/* Ik ben helemaal trots op hem dus!

Doel voor April:
- Ik wil nog niet te hard juichen, maar ik hoop deze maand te gaan hangen over het zadel (terwijl ik eerst mezelf omhoog heb geduwd via de beugel). Klinkt stom haha, maar weer een nieuwe stap naar het opstappen toe.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:52

Kimmie25501 schreef:
Wauw! Supergoed gedaan!


De doelen voor april Ivy:
- Zorgen dat ze een stuk minder vervelend tijdens het poetsen en opzadelen wordt.
- Zelf een zelfverzekerde ruiter worden, dit doen deze maand door:
- Aan de slag gaan met gymnastiserend grondwerk. Dus werken aan de hand, de dubbele longe en ik wil minstens 1 keer iets proberen aan de enkele teugel.


Doel voor April Shan:
- Ik wil nog niet te hard juichen, maar ik hoop deze maand te gaan hangen over het zadel (terwijl ik eerst mezelf omhoog heb geduwd via de beugel). Klinkt stom haha, maar weer een nieuwe stap naar het opstappen toe.


Ik zal beginnen met de doelen van Ivy. Ik heb les gehad van Anouk Dahrs om het poetsen en opzadelen te verbeteren. Dit heeft wel heel erg geholpen. Ik moet nu nog wel op een speciale manier poetsen en opzadelen (terwijl ik haar zelf vast heb en met gebruik van een stick). Maar ik wordt tenminste niet meer vermoord en dat is al een hele vooruitgang! Ik doe dit soms buiten in de bak en soms binnen op de poetsplaats. Ik wil er naartoe werken om uiteindelijk weer normaal haar vast op de poetsplaats te poetsen en opzadelen, maar dit zal wss nog wel een tijdje duren.
Deze maand heb ik ook zeker veel gewerkt aan de hand, ook een keer met enkele teugel gewerkt, dat staat voor volgende week ook nog een keer op de planning. Ook heb ik les gehad aan de dubbele longe en heb ik gewerkt aan het loswerken en het basisgrondwerk. Best een goede maand dus!

De doelen voor mei:
- Proberen om steeds vaker op de poetsplaats te poetsen en op te zadelen.
- Nog minstens 1 keer aan de enkele teugel werken.
- Werken aan het inparkeren bij het krukje




Dan door naar Shan. Dit doel heb ik deze maand niet gehaald, dit was ook wel iets te fanatiek gedacht.
Wel is hij deze maand naar de tandarts geweest en heeft hij dat superbraaf gedaan! Ook heb ik gewerkt met hem aan het grondwerk en nog een keer geoefend met mijn voet in de beugel zetten, omdat hij dat stiekem toch nog wel wat spannend vond. Als laatste heb ik het hoofdstel weer herintroduceerd, hij vond het stiekem nog wel spannend toen deze aan ging.

Daarom mijn doel voor deze maand:
- Mijn hele opstapriedel tot voet in de beugel kunnen doen, met het hoofdstel in, en dat hij dit dan helemaal normaal vindt.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:14

Maar je had deze doelen toch al in je vorige post staan, hoewel er hier nog een extra bij staat :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:28

Lekker bezig Nissima!
De rest ook mooi hun doelen behaald, top!

De doelen voor mei van Ivy:
- Proberen om steeds vaker op de poetsplaats te poetsen en op te zadelen.
- Nog minstens 1 keer aan de enkele teugel werken.
- Werken aan het inparkeren bij het krukje

Eigenlijk ging het eerste doel deze maand best goed. Tot bijna het einde van de maand. Ze werd weer steeds chagrijniger en doordat ze ook nog eens vanwege omstandigheden drie dagen 24/7 buiten heeft moeten vertoeven (vond ze niet zo top) waarin ik het poetsen ook niet kon oefenen, zijn we weer bijna terug bij af helaas.
Wel hebben we braaf nog meerdere malen aan de enkele teugel gewerkt en heb ik ook heel veel aandacht besteed aan het grondwerken.
Als laatste zijn we hard aan de slag met het inparkeren bij het krukje. Ik ben nu al zover dat ze kan indraaien naar links aan de hand, nu nog het krukje erbij betrekken.
Ik heb ook niet veel kunnen rijden deze maand, door hoesten en andere vervelende dingen. Daarom hoop ik deze maand iets vaker te kunnen rijden.

Doelen voor juni Ivy:
- Hopelijk op 8 juni onderlinge wedstrijd F7 starten.
- Ervoor zorgen dat ze buiten tijdens het poetsen weer helemaal ontspannen en niet meer boos is.
- Het inparkeren bij het krukje helemaal afgerond hebben, dus dat ze dit goed kan.
- Weer een houding en zitles inplannen.
- Een vrijheidsdressuurles inplannen.
- Weer een keer oefenen met balkjes lopen en daarbij ook werken aan de verlichte zit.
- Misschien een keer zonder zadel rijden.
Lekker veel doelen voor deze maand, mezelf iets meer challengen!

Daarom mijn doel voor deze maand voor Shan:
- Mijn hele opstapriedel tot voet in de beugel kunnen doen, met het hoofdstel in, en dat hij dit dan helemaal normaal vindt.


Deze maand heb ik als eerst weer meer gefocust op het grondwerk, sommige dagen is hij namelijk ineens heel schrikachtig. Hiermee hoop ik hem meer te laten denken en hierdoor de spanning te laten afvloeien. Hij heeft zich deze maand namelijk na lange tijd weer een keer losgerukt. Uiteindelijk heb ik hem wel weer kunnen vangen, en ontspande hij langzaam weer. Wel heb ik deze maand iets heel gaafs kunnen doen, ik heb kunnen hangen! *\o/* Dat deed hij dan wel weer geweldig goed.
Maar helaas is dit weer teniet gedaan door iets anders. Hij schrok zich een andere keer helemaal kapot van mijn stalhouder die aan het lassen was, waardoor hij in een paniekaanval terecht kwam. Hierdoor raakte hij ook weer in paniek tijdens het opzadelen. Daarom heb ik met het oefenen met opstappen weer een paar stappen terug moeten doen. Uiteindelijk ben ik weer gekomen tot mijn voet iets onder de beugel houden, terwijl hij ontspande.

Mijn doelen voor de maand juni Shan:
- Zorgen dat we weer iets meer vertrouwen samen opbouwen door middel van grondwerk.
- Ik hoop deze maand weer een keer te gaan hangen, en daarbij ook rechtop hangen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus de laatste stap naar het opstappen toe

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:50

Nessinator, euh wat zal ik zeggen... Ik heb nog nooit zo’n slechte proef gereden :')
Wel een mooie foto aan overgehouden
[ img ]

Jij lekker bezig hoor!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:26

Dat is zeker fijn Nessinator!
Fijn dat je zelfs winst heb gereden, boven verwachting!

Doelen voor juni Ivy:
- Hopelijk op 8 juni onderlinge wedstrijd F7 starten. :)
- Ervoor zorgen dat ze buiten tijdens het poetsen weer helemaal ontspannen en niet meer boos is. :(
- Het inparkeren bij het krukje helemaal afgerond hebben, dus dat ze dit goed kan. :(
- Weer een houding en zitles inplannen. :(
- Een vrijheidsdressuurles inplannen. :)
- Weer een keer oefenen met balkjes lopen en daarbij ook werken aan de verlichte zit. :(
- Misschien een keer zonder zadel rijden. :)
Lekker veel doelen voor deze maand, mezelf iets meer challengen!


De uitleg bij de smileys :))
Wedstrijd op 8 juni heb ik gereden, ging echt prut. Daarvan ook dit topic: [RIJ-ITP] Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!. Maar daar kunnen we natuurlijk alleen maar van leren en nog beter worden.
Eerst ging een tijdje het poetsen echt goed, daarna werd ze echt weer heel boos, daar heb ik dinsdag weer een les in gehad. (Eigenlijk al juli, maar goed) Nu merk ik dat als ik op een lieve manier poets, dat al erg helpt. Ook wil ik kijken of een supplement tegen hengstigheid ons ook gaat helpen.
Inparkeren bij het krukje was ik al wel een eindje, maar ze werd er wel heel boos om. Daarom heb ik dat in mijn vrijheidsdressuurles van gisteren ook meegenomen en daarin hebben we haar besloten niet te laten indraaien, maar juist te leren meteen te blijven staan waar ik haar had neergezet.
De houding en zitles had ik gepland staan, maar die heb ik helaas moeten afzeggen ivm de hitte. Daarom verplaatsen we dat naar het einde van de zomer.

Vrijheidsdressuurles is dus gelukt! Was een hele leuke en leerzame les en ik kan lekker verder met het VD.

Ik heb nog niet bewust geoefend met balkjes lopen en de verlichte zit, wel een keer gesprongen, dat vond ze geweldig!

Super intensief was het rijden zonder zadel niet, gewoon uitstappen. Maar dat vond mijn balans al lastig genoeg :') We kunnen dat altijd nog uitbouwen.

In juli zal ik niet heel veel met de paarden bezig zijn ivm vakantie, dus niet al te intensieve doelen.
Doelen voor juli Ivy:
- Mezelf laten filmen voor de online cursus houding en zit die ik volg.
- Niet tijdens het rijden per ongeluk 'zagen', daar bewust op letten!
- Werken aan het VD en daarbij ook stilstaan naast het krukje en het opstapding.
- Iedere dag voor het rijden en na het rijden grondwerk meepakken.
- Voor mezelf oefenen met lief poetsen en een supplement tegen de hengstigheid gaan bijgeven.
- De verlichte zit oefenen.


Mijn doelen voor de maand juni Shan:
- Zorgen dat we weer iets meer vertrouwen samen opbouwen door middel van grondwerk. :)
- Ik hoop deze maand weer een keer te gaan hangen, en daarbij ook rechtop hangen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus de laatste stap naar het opstappen toe :(

Deze maand heb ik eigenlijk amper met het zadel gewerkt. Eerst weer gefocust op samen leuke dingen doen (dat hij zich niet meer liet pakken als ik kwam was geen goed teken). Lekker bezig geweest met grondwerk, vrijheidsdressuur en gewoon samen zijn. De vorige keer kreeg hij enorm last van stress toen ik met het zadel aankwam, dus wel een keer aandacht besteed aan het zadel tot hij die weer normaal vond. Toen wel weer mijn voet in de beugel gezet, dat vond hij weer wat spannend, dus daar kan ik weer mee verder.

Doelen voor juli Shan:
- Zich netjes laten bekappen door de hoefsmid zonder al te veel stress.
- Zich braaf laten opzadelen en daarna ontspannen terwijl ik mijn voet in de beugel zet.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:07

Slimme tip! Heb nu oestress besteld, maar ga wel monnikspeper proberen als de pot op is :j

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:11

Lekker bezig hoor!

Doelen voor juli Ivy:
- Mezelf laten filmen voor de online cursus houding en zit die ik volg. :)
- Niet tijdens het rijden per ongeluk 'zagen', daar bewust op letten! :)
- Werken aan het VD en daarbij ook stilstaan naast het krukje en het opstapding. :) :(
- Iedere dag voor het rijden en na het rijden grondwerk meepakken. :) :(
- Voor mezelf oefenen met lief poetsen en een supplement tegen de hengstigheid gaan bijgeven. :)
- De verlichte zit oefenen. :(

Deze maand best lekker bezig geweest. Mezelf laten filmen voor de online training en daar al aardig wat opdrachten over gemaakt en inzichten gekregen over mijn houding en zit. Ik focus er bij het rijden nu heel veel op dat ik mijn teugels wat korter houdt en mijn handen bij elkaar. In dit topic kun je wat filmpjes zien die gemaakt waren. [RIJ-ITP] Ivy rijden voor online training en meer
Verder focus ik bij het rijden constant erop dat ik mijn handen stil houdt. Lekker bezig geweest met VD deze maand, vandaag ging het stilstaan naast het krukje perfect, dus het opstapding ga ik deze maand weer meepakken. Grondwerk heb ik voor mijn vakantie heel veel gedaan, na mijn vakantie kwam dat even op een wat lager pitje te staan. Supplement eet paardlief niet, even bedenken wat ik daaraan ga doen. Verder geen tijd meer gehad om verlichte zit te oefenen.

Doelen voor augustus Ivy:
- Oefenen met netjes stilstaan naast het gehandicaptending als ik daar wil opstappen.
- De verlichte zit oefenen.
- Aan het einde van iedere keer rijden even een klein stukje verzamelen in draf oefenen.
- In plaats van een klopje als beloning een kriebeltje in de manen geven.
- Op trainingsweek genieten en nieuwe dingen leren.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Goed op mijn houding letten tijdens het rijden.
- Zijgangen oefenen.
Lekker veel te doen deze maand!

Doelen voor juli Shan:
- Zich netjes laten bekappen door de hoefsmid zonder al te veel stress. :)
- Zich braaf laten opzadelen en daarna ontspannen terwijl ik mijn voet in de beugel zet. :)

Mooie maand voor Shan! Hij was super relaxed bij de hoefsmid, zo rustig hadden we hem lange tijd niet gezien, heel fijn. Verder ging het voet in de beugel zetten en ontspannen ook goed. Daar ook een topic van gemaakt. [ITP] Oefenen met opstappen met Shan. Ik heb hier ook veel nuttige tips meegekregen, die ik deze maand ook ga uittesten.

Doelen voor augustus Shan:
- Ook goed meewerken als iemand anders grondwerk met hem doet.
- Het eerst 100% normaal en leuk maken dat ik op de kruk sta.
- Pas als hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugel zetten.
- Deze training gaan doen met bitloos hoofdstel, ipv met bit.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:54

Ik hou idd wel van een planning en doelen behalen hahaha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:05

Zeker!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:20

Wat fijn nessinator!
De doelen voor September klinken erg leuk en uitdagend!

Doelen voor augustus Ivy:
- Oefenen met netjes stilstaan naast het gehandicaptending als ik daar wil opstappen. :)
- De verlichte zit oefenen. :)
- Aan het einde van iedere keer rijden even een klein stukje verzamelen in draf oefenen. :)
- In plaats van een klopje als beloning een kriebeltje in de manen geven. :)
- Op trainingsweek genieten en nieuwe dingen leren. :)
- Een keer zonder zadel rijden. :(
- Goed op mijn houding letten tijdens het rijden. :)
- Zijgangen oefenen. :(
Lekker veel te doen deze maand!

Er is nog best veel gelukt deze maand! Voor sommige dingen geen tijd meer, maar wel lekker veel gedaan. Voor september zal ik moeten gaan wennen dat ik weer naar school ga en dus weer 's avonds naar stal moet. Maar dat komt ook wel weer goed.
Doelen voor september Ivy:
- Tijdens de carroussel lekker meerijden en de proef onthouden (misschien eerder een doel voor mij :') )
- Oefenen voor de springwedstrijd van 22 september, meedoen aan springlessen en zelf oefenen met alle onderdelen.
- Weer een keer naar het bos gaan.
- Een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een leuk 'dansje' doen met de carousselgroep met de open manege dagen bij ons op stal.
Ben benieuwd of het allemaal lukt deze maand!

Doelen voor augustus Shan:
- Ook goed meewerken als iemand anders grondwerk met hem doet. :)
- Het eerst 100% normaal en leuk maken dat ik op de kruk sta. :)
- Pas als hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugel zetten. :(
- Deze training gaan doen met bitloos hoofdstel, ipv met bit. :(

Helaas niet alles kunnen doen ivm te weinig tijd, maar dat geeft niet. Hij heeft zich verder erg braaf gedragen. Hele leuke fotoshoot gehad waarbij hij heel goed meewerkte, dit topic: [ITP] Mijn twee paarden staan model. Verder was hij ook weer braaf bij de hoefsmid en kom ik ook weer verder met het grondwerk met hem.
Doelen voor september Shan:
- Wanneer hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugels.
- Deze training aan het halster met teugels doen.
- Shan wassen.
- Oefening hoofd laag vragen aanleren.
- Voor mezelf: soms even weglopen tijdens training bij het krukje.
Ben benieuwd naar hoe het deze maand zal gaan!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:14

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:22

Gefeliciteerd!
Welke tips heb je gekregen van Warwick Schiller?

Doelen voor september Ivy:
- Tijdens de carroussel lekker meerijden en de proef onthouden (misschien eerder een doel voor mij ) :) :(
- Oefenen voor de springwedstrijd van 22 september, meedoen aan springlessen en zelf oefenen met alle onderdelen. :) :(
- Weer een keer naar het bos gaan. :(
- Een houdingles krijgen. :(
- Een keer zonder zadel rijden. :(
- Goed op houding letten tijdens het rijden. :)
- Een leuk 'dansje' doen met de carousselgroep met de open manege dagen bij ons op stal. :(

Uiteindelijk ging het 'dansje' tijdens op de open dag bij ons op stal niet door, waardoor ik ook geen proef hoefde te onthouden. Maar verder wel lekker meegereden in de carroussel, dat blijf ik ook zeker lekker doen. Ik heb uiteindelijk niet superveel geoefend voor de springwedstrijd. Wel twee keer meegedaan met de springles. Uiteindelijk ging het best goed! Ik ging een beetje hard en omdat het om stijl ging niet in de prijzen gevallen. Maar wel foutloos met een snelle tijd :)

Verder weer een beetje moeten wennen aan na een lange dag op school naar stal gaan, waardoor ik wat minder heb gedaan dan ik wilde. Ach ja, nieuwe maand nieuwe kansen.

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Een les afspreken aan de dubbele longe.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

Doelen voor september Shan:
- Wanneer hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugels.v :)
- Deze training aan het halster met teugels doen. :)
- Shan wassen. :(
- Oefening hoofd laag vragen aanleren. :(
- Voor mezelf: soms even weglopen tijdens training bij het krukje. :)

Het gaat lekker met Shan! Voor sommige dingen nog geen tijd gehad, maar heb wel weer een keer gehangen en hij was zo braaf! Helemaal ontspannen :) Wel lekker verantwoord zonder cap, maar had niet gedacht dat ik dit die dag zou kunnen doen, uiteindelijk voor mezelf ingeschat dat het ging, ook zonder cap.
[ img ]

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Oefening hoofd laag aanleren.
- Lekker veel grondwerken.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:48

Super fijn dat het zo goed gaat vanaf de grond!

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Een les afspreken aan de dubbele longe.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

- Gelukt, het gaat lekker en ze wordt steeds fijner tijdens de les.
- Goed geoefend en de dressuurwedstrijd ging uiteindelijk ook heel goed, beste proef ooit gereden! Wel een na laatste geworden, maar goed, het gaat om je eigen doelen. :)
- Ze was heel braaf, maar werd na een tijdje wel minder fijn. Vriendin heeft ook besloten om niet meer te rijden, dus dat is wel jammer.
- Dit helaas vergeten, zal als ik tijd heb instructrice appen.
- Houdingles ging goed, weer veel nieuwe dingen geleerd!
- Gedaan en bij het opstappen meteen er naast gaan liggen :') Daarna wel goed afgesloten, maar alleen gestapt.
- Probeer het al een tijdje, maar nog niet gelukt. Goed zo'n topic, dan zie je weer wat je vergeten bent!
- Komende zaterdag laatste keer, ga het wel een beetje missen! Maar beter voor de werkverdeling van paard :j
- Ik probeer het wel, maar erg lastig, zeker ook omdat ik op zoveel dingen moet letten haha!
- Nog geen reactie, ik zal haar nog eens appen.
- Helaas had fotograaf geen tijd, over een tijdje nog een keer proberen.

Doelen voor november Ivy:
- Afspreken longeerles.
- Afspreken houdingles.
- Nog een laatste keer in de groepsles rijden.
- Afspreken hoefsmid.
- Meedoen met oefenparcours.
- In de les oefenen met het losrijden voor het springen.
- Oefenen voor dressuurwedstrijd in december.
- Blijven rijden in de carroussel les.
- Een keer het springen oefenen.
- In de les oefenen met voltes 10 meter.

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Oefening hoofd laag aanleren.
- Lekker veel grondwerken.

- Ging echt super! Na een paar keer snapte hij dat hij zijn hoofd omlaag moest doen en deed hij dat meteen als ik mijn voet in de beugel deed.
- Met deze oefening ben ik bezig, maar hij snapt het nog niet helemaal. Gaat wel steeds sneller.
- De laatste tijd heel veel bezig met grondwerken, gaat heel fijn en goed om dat te blijven doen.

Doelen voor november Shan:
- Doorgaan met het aanleren van hoofd laag.
- Heel veel grondwerken.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:49

Jeetje! Vergeten te reageren! Ik zal mijn doelen voor november dus beantwoorden voor november en december. Had ik gewoon iets langer de tijd haha.

Kimmie25501 schreef:
Super fijn dat het zo goed gaat vanaf de grond!

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

- Gelukt, het gaat lekker en ze wordt steeds fijner tijdens de les.
- Goed geoefend en de dressuurwedstrijd ging uiteindelijk ook heel goed, beste proef ooit gereden! Wel een na laatste geworden, maar goed, het gaat om je eigen doelen. :)
- Ze was heel braaf, maar werd na een tijdje wel minder fijn. Vriendin heeft ook besloten om niet meer te rijden, dus dat is wel jammer.
- Dit helaas vergeten, zal als ik tijd heb instructrice appen.
- Houdingles ging goed, weer veel nieuwe dingen geleerd!
- Gedaan en bij het opstappen meteen er naast gaan liggen :') Daarna wel goed afgesloten, maar alleen gestapt.
- Probeer het al een tijdje, maar nog niet gelukt. Goed zo'n topic, dan zie je weer wat je vergeten bent!
- Komende zaterdag laatste keer, ga het wel een beetje missen! Maar beter voor de werkverdeling van paard :j
- Ik probeer het wel, maar erg lastig, zeker ook omdat ik op zoveel dingen moet letten haha!
- Nog geen reactie, ik zal haar nog eens appen.
- Helaas had fotograaf geen tijd, over een tijdje nog een keer proberen.

Doelen voor november Ivy:
- Afspreken longeerles. :) :( Niet echt een longeerles gehad, wel gelongeerd samen met mijn bijrijder.
- Afspreken houdingles. :) Afgesproken voor 26 januari *\o/*
- Nog een laatste keer in de groepsles rijden. :) In de laatste les balkendans gedaan en nog gewonnen ook. Mooi afgesloten.
- Afspreken hoefsmid. :) Die staat gepland voor 6 januari.
- Meedoen met oefenparcours. :) Ging goed, veel geleerd!
- In de les oefenen met het losrijden voor het springen. :( Dat niet gedaan, maar niet supererg, want losrijden ging best oke.
- Oefenen voor dressuurwedstrijd in december. :) Lekker geoefend en nette proef gereden. Had nog wat beter gekund naar mijn mening, maar wel 220 punten gehaald.
- Blijven rijden in de carroussel les. :)
- Een keer het springen oefenen. :)
- In de les oefenen met voltes 10 meter. :)

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Lekker veel grondwerken.

- Ging echt super! Na een paar keer snapte hij dat hij zijn hoofd omlaag moest doen en deed hij dat meteen als ik mijn voet in de beugel deed.
- Met deze oefening ben ik bezig, maar hij snapt het nog niet helemaal. Gaat wel steeds sneller.
- De laatste tijd heel veel bezig met grondwerken, gaat heel fijn en goed om dat te blijven doen.

Doelen voor november Shan:
- Doorgaan met het aanleren van hoofd laag. :)
- Heel veel grondwerken. :)


Eerst mijn doelen voor 2019 met Ivy: Goh, ik was deze doelen alweer helemaal vergeten. Daardoor heb ik er misschien minder aangedaan dan had gekund.

- Meer werken aan het rechtrichten, onder het zadel, maar ook op de grond. :) :( Een beetje, maar had wel meer gekund.
- Zelf beter leren zitten. :) Ik werk hier hard aan dmv houding en zit-lessen. Ik ben er nog niet, maar dat komt nog wel.
- Verder komen in het grondwerk en vrijheidsdressuur. :) Als ik zie waar ik begin dit jaar was, heb ik heel veel vooruitgang gemaakt!
- Iets vaker springen. :) Dat is zeker naar het einde van het jaar toe gelukt!

Dan mijn doelen voor Shan:
- Ik hoop dit jaar misschien eindelijk zo ver te komen dat ik weer op kan stappen en misschien zelfs een rondje stappen terwijl ik erop zit. :( Dit is me helaas niet gelukt, maar ik ben wel gekomen tot hangen en daarom ben ik al heel trots op hem!
- Verder komen in het grondwerk. :)
- Het longeren weer oppakken. :) :( Ik ben daar eigenlijk nu pas mee gestart, dat had wel wat eerder gekund :')
- Vooral heel veel genieten! :) Dat is dit jaar zeker gelukt!

Aan een nieuw topic doe ik zeker weer mee! Ik heb nu al zin om mijn doelen voor 2020 op te stellen!
Mooi hoe je meerdere doelen hebt gehaald Roosjenat!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers