[VOLG] Black Beauty Nala

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:21

Tot op dit moment is er inderdaad één merens eigenaar die zegt : "lijf merens, koppie zie ik ook fries in". Maar in haar hele doen en laten vind ik het een merens en anderen zien er ook vooral merens in.
Graag volg ik dit en Maddoxx als je mijn tips en trics vervelend vindt gerust zeggen. Ik geef ze omdat ik je zo goed bezig vindt en je graag wil helpen want ik ken alleen de merens echt heel erg goed, daar ik weinig op andere paarden langdurig heb gereden. Dus het komt uit een goed hart, maar kan toch als vervelend worden ervaren.



pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:29

Raamzicht dat doe ik ook. Mijn vriendin die proffesioneel op diverse springstallen heeft gewerkt internationaal, die met alle soorten rassen heeft gewerkt werkt nu met merens (is er niet eens zo kapot van hoor ) en vindt ze ook totaal anders als welk soort dan ook.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:46

poes schreef:
Ik vind persoonlijk sommige rassen die nog heel puur zijn wel echt helemaal anders ja :j IJslanders, sommige koudbloeden, lusitano etc. Uiteraard blijven het paarden en individuen maar ik vind ook wel dat je bij bepaalde rassen nog echt van gedeelde trekken en eigenschappen kunt spreken.


Dit is het dus. Een merens staat nog heel erg dicht bij de natuur.

voorbeeld:
Ooit mijn paard ter belering voor mennen aangeboden met daarbij aangegeven, dat ze 100% weidegang moest hebben, daar ze de stal niet verdraagt. Waarop die man zei: "dat doe ik niet, er is maar een ras waarbij ik dat doe en dat is de merens, want die gaan dwars door de muur van de stal naar buiten en dat wil ik nooit meer meemaken. }> Mijnheer ik heb een merens. Dat veranderde de zaak :P

Als een merens bang is dan vlucht ie in principe niet (want dan heb je "een foute" merens. Hij moet dan stokstijf stilstaan. Dat hoort bij het ras en doen de meesten ook. De meeste paarden zijn vluchtdieren.

Dus mijn opmerking gaan verder dan liefde voor het ras hebben en vandaar uit dit schrijven. Mijn vriendin die op verschillende stoeterijen heeft gewerkt, ook op bedrijven waar ze buitenritten begeleidde met andere koudbloeden en warmbloeden, die werkt nu op een merens stoeterij (ze moet gewoon de kost verdienen en ze is gediplomeerd), maar zij vind juist vanwege het anders zijn van de merens, dit ras helemaal niet zo leuk :Y }> , en dat mag natuurlijk) .

De een vind het leuk, de ander vindt het dus niet leuk. Maar ik zal daar verder niets meer over schrijven.

Leuke foto's weer TS.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:25

Dan ben ik benieuwd want voor het zelfde geld zitten wij er hartstikke naast en zit er 0,0 merens bloed in := . Wellicht kun je het vragen aan die fokker.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:35

Wij hadden vroeger de zelfde situatie in Galder. Daar stonden we en we reden in Begië zeer vaak. Toen in Nederland verzekering afgesloten met daarbij de opmerking dat we dus ook (ik geloof tot wel 100 km) in België mochten rijden.
Dus daar zou ik voor gaan. Dus in Nederland een verzekering zoeken die dat wil doen en die bepaling opnemen dat je in beide landen rijdt en ook dat in beide landen je paard staat (met het oog op de toekomst mocht je nog willen verhuizen naar Nederland met je paard).

Toen wij de paarden meenamen naar Frankrijk, waren ze ook voor hier verzekerd die tijd dat ze hier stonden. Pas toen we echt gingen emigreren kon dat niet meer.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:40

Nee, helemaal niets extra's werd daarvoor betaald. Wij zaten bij Equine risk in Tilburg. Polie hebben we toen zelfs in Frankrijk in de verzekering gekregen nadat ze gekeurd was. Ik heb hier even de papieren opgezocht en dat was 31 mei 2008.
We hebben haar toen mee genomen naar Nederland waar dus het vervoer verzekerd was en later ook de WA

Weer later hebben we de paarden bij onze eigen WA verzekering onder kunnen brengen en dus weggehaald bij Equine risk.

Hercule hadden we een ziekteverzekering. Maar daar hebben we hem uitgehaald. Paard had nooit wat en een verzekering is zo vreselijk duur. Maar we hadden we spaargeld toen we hem er uithaalden en toen hij erin ging had ik dat niet.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:44

Dat is dan veranderd en zeg maar dat ze dit vroeger wel boden voor die mensen die op de grens woonden. Dus waar een wil is , daar is een weg.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:46

Maar de WA kan ook bij je eigen verzekering. Dan nemen ze alleen op dat je een paard hebt die in Nederland en in Duitsland staat en rijdt.

Dan eens rond bellen naar een andere verzekering of bij je eigen verzekering dreigen dat je alles weg gaat halen. Wil nog wel eens helpen.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:27

Wat is de schofthoogte van Nala? Ze oogt toch wel kleiner als Chico

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:00

Polie is 1.44, dat is ook een kleintje. Valt me niet tegen. Hercule was 1.47 en Chico 1.48. Die paar cm scheelt wel vind ik, want ik ben vrij lang.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:17

Zonet al je topics bijgelezen Nala. Proficiat nog met je 12 jarig paardje. Ze ziet er mooi uit, gelukkig met een bijzonder fijne uitstraling. Nala is blij met je.

De foto van Nikki is erg mooi. Leuk dat je dat gedaan hebt. Helaas kon ik niet meer in je ITP topic reageren want is langer als 2 weken geleden.

Ik wens je nog vele gelukkige jaren met Nala.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:47

Wij gaan goed. Had tijd nodig. Dank je wel.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:26

Om de zoveel tijd lees ik bij. Leuke filmpjes, knap dat je haar bij je kunt houden als de andere twee in galop wegstuiven .

Mooi zadel voor een klein kontje. Ik weet niet of ik daar met maat 40 nog in pas. Nala ziet er prachtig uit. Leuk hoor omjullie zo te zien genieten.

Hoe gaat het met de bijrijders en dressuren? Of is dat niet meer door gegaan.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:27

Ze ziet er goeduit. Als ze 450 kg weegt heb je het goed gedaan. Vaak hebben merens zware botten . Dus ik ben benieuwd. 500kg kan ook. Is eigenlijk niet te schatten.
Wat ik leuk vind is dat ze ook zo rustig relax kan stappen
Ik heb eventjes met jullie meegereden.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:28

Britt_xxx schreef:
Ik vind haar een mooi, gezellig figuur hebben. Een en al spier natuurlijk :D En als Pien dan zegt 0zwaardere botten, gok ik 510 kg.


_O- heerlijk Britt je opmerking. Ik denk dat jij er het dichtste bij zit. Ik vind Nala ook mooi.

pien_2010
Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:02

Ze doet het goed. Misschien is er ooit al eens met haar gemend. Leuk dat je dit oppakt met haar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 95 bezoekers