Veel onzekerheid rond eerste paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Veel onzekerheid rond eerste paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:52

Ik zelf rijd ook op een manege voor mensen met een beperking en daarnaast ben ik twee keer in de week op dagbesteding belast met de zorg van Kelan en Blazy

Zelf heb ik een lichte stoornis in mijn pompfunctie hart, astma, nierfunctiestoornis en enkele psychiatrische stoornissen.

Mijn eigen ervaring met mijn beperkingen paardrijden

Weiland uitmesten ‘s winters lukt mij alleen als ik veel afwissel en niet te lang achter elkaar
Zomerdag kan ik rijden maar zoals vandaag heb ik in de bak drie kwartier gereden en ben ik stuk als ik daarna het paard naar de wei heb gebracht en mijn spullen heb opgeruimd en moet ik eerst tot rust komen.
Een “eigen” paard berijden is vind ik intensiever als drie kwartier in de les meerijden.
Ik wil in de toekomst heel graag uitbreiden op de zorgboerderij van 2 naar 3 keer maar ik weet ook dat ik dan eerst thuis ook meer eerst moet oppakken (ik heb nu iedere week huishoudelijke hulp die overneem). Als dat niet lukt valt er dus ook niets uit te breiden.

Een eigen paard is ontzettend gaaf, lijkt mij ook het einde maar is realistisch gezien helaas voor mij niet haalbaar omdat ik de energie gewoon eenvoudig mis. Ik zou dit nooit hebben geweten zonder de dagbesteding.

Mijn advies is dus eerst leasen/bijrijden om te kijken of je plannen wel haalbaar zijn of dat je er net als mij achter komt dat het niet haalbaar is.


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Veel onzekerheid rond eerste paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:16

Ik word helemaal blij als ik je antwoord zo lees.

Als ik zo kijk dan denk ik dat je energie niveau idd heel erg mee zal vallen en mocht er geen leasepaardje op je weg komen maar een eigen ga er voor.

Iedereen heeft wat begeleiding nodig in het begin en onzekerheid is volledig normaal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Camino_S, carina, Josien_, Karintich, Lucia88, meggiemeg, Miekie74, RianneH, Shinedown, Tieme, Titsia, Zinzi_jewel en 122 bezoekers