[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:47

@pien_2010: Volgens mij wordt dit niet het eerste paard van ts,maar heeft ze net een hele lijdensweg achter de rug met haar vorige paard.En is ze nu erg voorzichtig om niet weer een ziek paard aan te kopen. Of het moet zijn dat ik me vergis en 2 personen door elkaar gooi?



anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:09

Vraag je ook wat de reden is dat hij verkocht wordt?

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:13

Lief ja.Naar ik vernomen heb zijn er ook dierenartsen die een condoleance sturen na het overlijden van je dier.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:38

Op naar de volgende!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:58

Als ik dit allemaal lees dan ben ik blij dat ik de meeste van mijn paarden bij een handelaar of stoppende manege heb gekocht.Want ik wil dan een paard kopen en niet moeten wachten op van alles en nog wat.Bij particulieren zit er vaak een grote emotionele lading op.2 keer van een particulier gekocht. 1keer ging dat heel goed omdat meisje eruit was gegroeid en al een andere had om verder in de sport te kunnen. En 1 keer waarbij de ex-eigenaren hem zo misten en gingen stalken,dat ik het paardje in arren moede maar terug heb laten gaan.Bij handelaren heb je dat soort gedoe niet.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:12

Ik vind oudere ervaren paarden veel fijner.15 is toch niet veel.Ze kunnen wel 40 worden in principe.En je kunt dan voor weinig geld toch een goed paard kopen.Alleen is in dit geval natuurlijk de vraag waarom ze met haar gestopt zijn met de sport. Is dat puur om ermee te fokken,of had ze toch een blessure die terug zou kunnen komen?Vooral peesblessures zijn berucht wat dat betreft.Maar er zijn ook jonge paarden met peesblessures,dat heeft niets met de leeftijd te maken.En ik denk eigenlijk,als het een paard lukt om 15 te worden,dan moet hij toch een goede constitutie hebben.En braaf zijn ook anders houdt men hem niet zo lang aan.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:01

Proficiat! Ik blijf graag op de hoogte hoe het jullie verder vergaat met nieuwe avonturen!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:49

Relax nou maar en ga samen wat leuks doen. Even aan elkaar wennen.Wel apart net nu het zo heet is!Geef hem een appeltje of worteltje dan vindt hij je snel zijn allerbeste vriendin!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:32

Besje schreef:
Jij bent er gewoon goed mee :) das het belangrijkste!

Dat is inderdaad het belangrijkste.En 100% eerlijkheid in de paardenhandel bestaat niet volgens mij.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:04

k_m schreef:
Wat denken jullie, hij reageert echt heel fel op de merries, maar andersom nog veel erger. Alle merries zijn zooo extreem hengstig, echt nog nooit gehad. De paarden staan er allemaal al verschillende jaren, en er is al vaker een nieuwe ruin geweest. Op de mijne reageren ze echt heel hengstig.

Nu reageert lex ook erg fel. In de weide paraderen als er een merrie voorbij komt, soms losse achterbenen als het hem niet helemaal aanstaat, vandaag aan de longe vond ik hem ook heel dominant. Met rijden is hij ook de kluts helemaal kwijt als er een ander paard voorbij komt.

Ik heb even mijn DA gemaild voor zijn mening. Hij zal vast wel moeten wennen, maar de reacties van de merries vind ik wel echt vreemd.. we zijn een beetje bang dat ie misschien niet goed gecastreerd is oid?? Iemand ervaring hiermee?

Volgens mij is dat echt de nieuwigheid hoor. Overigens zijn er zat toch echt gecastreerde ruinen die toch merries dekken.Het man-zijn zit ook tussen de oren en daar kun je het niet uithalen. Op mijn pensionstalling zetten ze merries en ruinen meestal wel in aparte weides.Ik zou me beslist niet ongerust maken.Het paard moet ook nog aan een nieuwe eigenaar en nieuwe stalling en nieuwe stalgenoten wennen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:19

Ik heb ooit een oud ponytje gehad die pas na zijn tiende was gecastreerd. Die bleef enorm naar merries trekken ,zat ook te kappen ,te hinniken, enzo. Maar het voordeel was dat het een lekker pittig en vitaal diertje was.Hij was altijd verliefd op een merrie met voorkeur voor heel grote dames. Op zij 31ste lag hij ineens dood in de stal,volgens de erbijgeroepen veearts door acuut hartfalen.Dit zijn wel de fijnste en dapperste paardjes.Die doorgaan wat er ook gebeurt.Ik weet niet of jouw paard ook zo'n geval is of dat het toch komt door een soort stress vanwege al het nieuwe.Overigens denk ik dat rijden en werken ,i.t.t. wat anderen hier zeggen,juist wel goed is voor zo'n paard omdat hij daar energie ik kwijt zal kunnen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:41

k_m schreef:
Ja geen idee zelf.. misschien is het ook helemaal niet. De dierenarts zei dat het morgen geweten was, maar ben niet zeker!

We zullen zien, ff niet druk in maken. Hij doet zelf ook niet gevaarlijk ofzo. Die achterbenen kan ik niet mee lachen, maar daar wordt hij gewoon voor gestraft als ie dat doet.

Bedoel je dat hij slaat? Naar andere paarden,of naar mensen?In het laatste geval zou ik dat wel een probleem vinden.Maar hengstengedrag is dat niet,want die kappen eerder met de voorbenen en bijten nog al eens.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:35

Merries kunnen ook reageren op een ruin, vooral als het er een is die ze nog niet goed kennen. Ik denk niet dat jouw paard een klophengst is daardoor, maar je laat dus bloedonderzoek doen,dan weet je het zeker. Ik ben benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 35 bezoekers