[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:37

Wel heel lief dat je aan me denkt daarvoor!


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 09:28

Mijn dierenarts heeft geantwoord op de RX foto's van de vos. Helaas niet goed. Daar moet ik dus ook niet meer op hopen. Wat hij zegt:

Het straalbeen is inderdaad van matige kwaliteit. Maar wat nog opvalt is een letsel in het subchondrale bot van het hoefbeen en hoefgewricht.
Dit is dus geen goed nieuws…

Wat het net betekend durf ik dus niet te zeggen, maar ja hoef het ook niet perce na te vragen want is natuurlijk niet mijn paard. Heb het wel aan de eigenaresse laten weten nog..

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 10:35


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 11:12

Ja vind het ook wel een leuk idee merk ik dat er opties zijn om bv eens te gaan crossen ofzo. Merk wel dat ik toch meer ambitie heb, beetje paard afhankelijk. Maar als het goed gaat lijkt zo iets me best tof!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 11:20

pien_2010 schreef:
Ik zou zeker ook vragen naar de reden van verkoop.


Ze heeft er 2 en geen tijd meer voor. Is al daar vanaf geboorte.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 13:02

Klopt eigenlijk is dit Callie haar topic <3

Maar aangezien jullie ons altijd zo hard gesteund hebben, en ik hier heel veel aan gehad heb. Blijf ik het gewoon hier delen. Maar ik mis d'r nog elke dag.
[ img ]

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 16:57

Ben gaan kijken en was in omgang super lief en braaf. Ook echt een mooi paardje en heel knuffelig. Met het voorrijden bij de eigenaar was ze vooral heel lui en vond haar ook wel 'stijf' in haar lichaam. Toen ik er zelf op ging was ze net een beetje loperig en ging ze trippelen. Ze buigde af en toe wel een beetje in maar vond haar wel redelijk stijf. Ga denk ik nog eens met iemand anders kijken om beetje te zien of het puur rijden is, of dat het er niet echt in zit. Moet geen dressuur topper zijn, maar heb wel graag dat ze gewoon hun lijf goed gebruiken, daar komen toch problemen van anders.

Ondanks dat ze bij mij beetje loperig werd was ik er wel totaal niet bang van en durfde ik er gewoon mee te rijden. Dat vond ik wel een fijn gevoel!


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 15:09

Ik krijg enkel de algemene pagina niet het aparte bericht!

Kreeg vandaag nog een berichtje. Nenah de Munster is hier een paar maanden geleden geweest voor foto’s van callie. Ik had toen hier een tekening van besteld. Nu is ze er aan bezig en kreeg dit doorgestuurd. Zo mooi. Ben er echt blij mee. Ben benieuwd als ze volledig af is, maar het is nu al helemaal callie.
[ img ]

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 11:59

Ik heb volgens mij een leuk paard gevonden! Werd me aangeboden via een zoekertje op 2dehands die ik heb staan. Een 8 jarige saros ruin.

Hij staat nog niet officieel te koop, maar hij zag het zoekertje en vond het wel passen. Ik ben dus ook eens gaan kijken. Het is een heel mooie donkerbruine / zwarte ruin. Breed gebouwd en rond de meter 72 ongeveer. Er is bij hun altijd LRV mee gereden (landelijke rij vereniging hier). Vooral jumping. Hij heeft hem even voor gereden en toen dacht ik mwaaa, er was 1 hoek in de piste waar volgens de verkopers alle paarden het niet mee hadden daar. Bij de buren zat een slachterij hutje daar achter en sinds dat er zat deed elk paard er vreemd op. Nu dacht ik eerst van raar, maar toen ik er zelf op ging was er ook een robot grasmaaier aan het rijden daar. En vooral daar keek hij naar.

Paard had mooie gangen, maar was duidelijk niet dressuurmatig gereden de laatste tijd. Als ik wat langer stapte en de tijd gaf kwam het wel, had niet het idee dat hij vast zat oid, gewoon gewend van warm gereden te worden en dan te gaan springen.

Nu hebben we af gesproken dat ik hem eens op verplaatsing mag rijden. Zodat we die hoek van de piste al even kunnen negeren! Ik moet zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb, ik stuurde hem zelf ook gewoon net naar die hoek met de grasmaaier i.p.v. dat ik er bang van was. En hij was echt heel lief en aanhankelijk in omgang. Achteraf in de weide terug gezet en bleef gewoon lekker staan kroelen.

Ben dus benieuwd wat het op verplaatsing gaat zijn! Ga dan ook wel zorgen dat er iemand mee kan, dan kan ik voor mezelf eens een stukje filmen. :)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 12:10

anjali schreef:
Vraag je ook wat de reden is dat hij verkocht wordt?


Tuurlijk! Paard is zelf gefokt voor zijn 2 dochters die rijden. 1 is naar zuid Frankrijk verhuist, waardoor de andere 3 rijpaarden over hield. Te veel dus. Nu is die dochter af gestudeerd en combinatie werk en 3 paarden is niet te doen. Ze hadden er al 1 verkocht, en nu verkopen ze deze ook nog omdat ze nog 1 merrie heeft om te rijden, en een 2 jaarse uit die merrie. Die willen ze houden. :)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 13:30

Ja normaal zaterdag namiddag! Dan gaan we naar het trainings terrein van de rij vereniging!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 13:17

Ja ben heel benieuwd!! Echt super spannend!
Hij is echt schattig trouwens!

Spoiler:
[ img ]

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 14:29

Ik heb echt zin in zaterdag!! Ben mega benieuwd. 1 van de weinige paarden ook waar ik weer helemaal enthousiast van ben. En ook alweer stress krijg op eventueel te keuren ofzo! Best een goed teken eigenlijk!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 15:43

Ik kreeg deze ochtend een pakje. Ik vond het al gek want had niks besteld. Toen bekeek ik de afzender en het kwam van mijn cranio sacraal therapeute. Ze is nog 2 keer bij Callie geweest, het enige wat ooit echt resultaat heeft gegeven.

Ze had echt een super super lief kaartje voor me geschreven, en ook zat er dit in
[ img ]

Speciaal laten maken voor ons. Echt zo zo zo lief, jullie kunnen je wel voorstellen dat je het dan niet droog houd. Heb het nu bij callie haar manen en staart liggen. In ons nieuwe huis wil ik later een mooi hoekje maken met de tekening en ook dit prachtig kunstwerkje erbij. <3

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 08:20

anjali schreef:
Lief ja.Naar ik vernomen heb zijn er ook dierenartsen die een condoleance sturen na het overlijden van je dier.


Ik heb van mijn dierenartsen ook een kaartje gehad inderdaad!

Ben heel benieuwd voor vandaag!!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 16:40

Denk dat ik het niet ga doen. Hij was op locatie ook erg kijkerig. Er zaten veel dazen, waar hij ook heel fel op reageerde. Maar er waren bv stukken van de piste met bosjes, waar hij echt bang van was en ook schrok. Niet gemeen maar toch wel echt paar passen weg schieten. Door de dazen kon ik ook maar op een beperkt stukje rijden. Maar hij werd ook niet echt veel losser. Had gewoon zo veel spanning. Heb lang los gestapt, werd het wel wat beter, tot er ergens een slagboom lawaai maakte en hij weer schrok. Ben dan wat beginnen draven en daar was hij wel minder schrik achtig, maar ook niet nageeflijk. Beetje weglopen van de rand van de piste als er een bosje was,... en toen ik een galopje aanreed bokte die :+ , wel maar 1 keer en geen gemene bok.

Op zich vond ik het rijden zelf wel meevallen, maar hoe schrik achtig hij deed niet. Ging daarna een rondje stappen op een lege parking. Was hij eerst heel bang van een traktorband. Daarna ook weer van bosjes en gewoon van die rode paaltjes die op die parking stonden. Ik zou er geen ontspannen wandeling mee kunnen doen in ieder geval. Gewoon jammer dat hij dit zo erg deed, want het rijden op zich die ontspanning er in krijgen had ik wel aangedurfd..

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 16:55

Ik was niet op buitenrit, maar op het trainings terrein van de vereniging! Ik kon hem door bepaalde hoeken niet rijden puur omdat daar bosjes waren, meer was er niet. Is 2 keer weg geschoten en heeft een keer gebokt :+ ik denk dat dat zeker beter kan worden. Maar ik zoek eentje waar ik gewoon vertrouwen mee kan opdoen, niet eentje die ik zelf nog veel vertrouwen moet bijbrengen.

Ik ben achteraf op de parking gaan stappen na het rijden in de piste en daar was hij echt nog banger van gewoon normale dingen zoals een boom waar het een beetje in waaide en een traktorband...

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 08:38

Dankjewel voor de link! Staat helaas op 2 u rijden. Ik heb nog wel in de buurt paar leuke gezien. 1 via via, een merrie van 6j, staat nu met veulen aan de voet. Maar is netjes dressuurmatig opgeleid en heeft 3 veulens gegeven, nu gaat ze de verkoop in. Daar ben ik nu een afspraak mee aan het maken. :) Dat is een dreamboy x negro, niet dat het mij veel zegt maar jullie misschien wel!

Ik heb wel gemerkt door meer te rijden dat het onzekere echt wel meevalt. Als dat paard zoals gisteren bokt of eens schrikt doet me dat weinig. Zit ook zo veel verschil in paarden, die echte rillerige vertrouw ik niet, maar heel vaak voel je wel dat ze het wel goed bedoelen op zich.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 09:14

Ja ben ook benieuwd! Ze zou nog wat groen zijn omdat ze natuurlijk 3 veulens heeft gehad! Ze kent ook het verhaal met Callista, dus ben erg benieuwd.

Krijg net een berichtje dat ik binnen een uurtje kan komen!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 09:20

Ja ga nu gewoon even kijken want paard staat niet in het werk. Dus wordt gewoon even karakter kijken en omgang. Vanaf dat de eigenaresse tijd heeft gaat ze er terug op. :) heb binnen 2 weken vakantie dus tegen dan moet dat wel lukken. Veulen staat er nog bij ook dus moet toch sowieso wachten. Ik heb wel echt een goed gevoel bij deze voorlopig! Spannend weer.

Ik zal je evt een pb doen moest het niks zijn! Maar hoop natuurlijk van wel!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 12:02

Ik vond het een heel tof paard! Heel rustig in omgang en leek me cool in het hoofd. Ze gaat haar binnen 2 weken terug wat beginnen rijden. Volgende week wordt het te warm.

Dus ik hoop dat dat ook meevalt! Nu had ze net gehoord dat iemand op stal bij haar ook een paard zocht. Maar ze had daar nog niks tegen gezegd. Hoop wel dat ze haar een beetje apart wil houden voor mij. Ze oogde namelijk echt heel tof. Heb ook wel aan gegeven dat ik zeker haar van karakter heel tof vond en erg benieuwd ben. En ook moest het doorgaan wel graag eerst les wil nemen daar enz omdat het veulen er nog wel 2 maanden bij moet blijven. Dus we zien wel! Beetje voorzichtig positief, wil me zelf er nog niet te gek in maken. Ze ziet er nu trouwens ook echt gewoon uit zoals een merrie met een veulen er uit ziet :+ dus daar wat doorheen kijken maar ik vond ze echt tof!!


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 14:12

@anjali, vind het eigenlijk weinig gedoe? Ik mocht komen kijken, paard staat gewoon met een veulen. Is niet anders! Ze gaat haar rijden maar ja ze kan het veulen niet weg toveren. Ik ben best bereid daar op te wachten!

@babootje, ze is gekeurd toen ze 2,5 was voor de fokkerij. Die foto’s kon ik gewoon krijgen! Denk niet dat ze verder predicaten oid heeft.

Ze heeft haar zelf zadelmak gemaakt terwijl ze drachtig was van de eerste, dan veulen gehad. Daarna wat getraind en dan nog 2 veulens. In tussentijd wel wat gereden maar geen wedstrijd. Als 4jarige wel mee op verplaatsing gaan trainen enz. Ze kan natuurlijk wel ongeveer zeggen hoe of wat, maar moet nu zelf ook eerst terug even wat gaan rijden met haar.

Ik wil er gerust op wachten. De reden dat ik nu zoek is vooral voor het headshaking. In september bv pas kopen komt financieel zelfs beter uit ivm onze lening!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 11:24


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-19 17:32

Ik ga donderdag avond naar een paardje kijken, en op papier is het echt top! Ben zo benieuwd in het echt. Merrie 11 jaar, in 2017 volledig gekeurd. Gaat weg omdat ze stopt met paarden. Dressuurmatig gereden en ook vaak buiten, gekste dingen mee gedaan. Gaat ook graag in plassen rollen net zoals Callie. Ben echt heel benieuwd, klinkt echt super vanaf foto en tekst...


Die van hierboven is al weg denk ik! Advertentie was toch weg!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 06:30

Lief dat jullie aan mij denken! Ben momenteel op vakantie! Paardje dat ik was gaan kijken was heel loperig. Maar ik ga na de vakantie nog wel eens terug als ze niet verkocht zou zijn. Verder staat de zoektocht nu op een laag pitje! Ik kan bij Laurie hier op bokt (die ook callie heeft mee verder zadelmak gemaakt :) ) een leuk paard verzorgen in tussentijd! Dan heb ik in ieder geval weer een leuke bezigheid en wie weet voelt dat wel als genoeg aan. :)

[ img ]

Groetjes uit Oostenrijk! Wie weet vind ik wel een leuke haflinger hier haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, Mark0919, mooney, Pellelilly, Vagabondo en 47 bezoekers