[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:26

k_m schreef:
Oke dillema, dit paard is helemaal wat ik zoek. Doodbraaf heel fijn te rijden, rustig en lief. Heb er echt een heel goed gevoel bij, maar hij heeft dus een oude peesblessure. De verkoper laat me ook gewoon naar de dierenarts bellen (deze ken ik toevallig! Is een heel goede voor dit soort dingen). Dus dat ga ik morgen ook zeker doen.

Ik zag er niks aan, maar ze had er nu gewoon veel bosritten mee gedaan en verder niet veel. Ik had liever gehad dat hij al een paar maanden terug goed in het werk stond. Maar vandaag heb ik er niks aan gezien, misschien juist dat hij iets vaker op rust stond met dit been, maar hij wisselde ook wel van been. Het been heeft nog een kleine verdikking, maar dit was volgens de dierenarts normaal en niet schadelijk. Ik ga hem sowieso gewoon bellen morgen. Hij had tegen de eigenaars gezegd dat ze terug mochten beginnen rijden, op echo zag het er goed uit. Maar hij had wel gezegd dat hij niet kon garanderen dat hij terug hoog de springsport in kon. Daar was hij wel voor bedoeld dus ja voor de eigenaren was het dan natuurlijk 'klaar' (De eigenaars zijn handelaars in sportpaarden, de contactpersoon is het meisje die het paard mee gereden heeft en die wilt er absoluut een goede thuis voor vinden).

Heel moeilijk dus, het is echt zo een leuk paard echt heel fijn in het rijden, super verkeersmak, heel lief,... Ben eens benieuwd wat de DA zegt morgen. Zal ook zeker een nieuwe echo laten maken moest ik willen kopen.


Mijn paard heeft een peesblessure gehad en ik zal nooit een paard kopen die dit ook gehad heeft. Teveel risico op terugval en dan kan het echt lang gaan duren. Zonde.


pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:42

Fijn Antonius!

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:16

Het probleem is met een (pees) blessure dat iedereen daar haar eigen ervaring mee heeft en vandaar uit reageert. Bij ons is de peesblessure het startsein geweest van hoopjes problemen er achter aan. Door stilstaan → kwam de artrose die blijkbaar aanwezig was :oo tot uiting→ door stilstaan risico op hoefbevangenheid begon te spelen, terwijl paard gewoon op een zeer sobere wei gehouden werd 7x24 uur buiten. Die problemen zullen er altijd zijn. Dus nu de peesblessure allang totaal verdwenen is, zitten wij nog steeds met die andere problemen die erg hardnekkig zijn.

Ons paard zal dus nooit meer bereden worden en is een hele lieve maar o zo dure grappige kostganger. Daar had ik al een nieuwe merens voor kunnen kopen :(:) . Maar, ook al is dat moeilijk, zoveel geld uitgeven om paard maar pijnvrij te houden, dat is nog niet eens het ergste. Het ergste is de voortdurende zorgen, de angst als je 's ochtends wakker wordt met de vraag→ hoe zal ik haar nu weer vinden -O- , het verdriet als paardje weer eens een slechte dag heeft. Want wij houden zo verschrikkelijk veel van onze paardjes. Ze echt onze vrienden. Dus als er dan iets mee is, dan bepaald dat echt het geluksgevoel van mij. Het niet meer rijden, heb ik los gelaten dat verdriet, maar al 4 jaar rijden wij hier amper of niet op haar want elke keer is er iets anders, vandaar de keuze gemaakt om te gaan voor pijnvrij leven en dat is dat. Nu gaat het goed, ze is een blij ei, draaft en galoppeert op de wei, altijd oortjes erop. De ene dag doet ze dat wat onregelmatig de andere dag is ze hartstikke recht. Maar de zorgen de aandacht , dat blijft.

Dus op zoek naar een nieuw rij paardje. Maar bovenaan staat, dat paard echt heel erg gezond moet zijn en braaf. Ik kan alleen al om wat het kost om zo'n paardje te houden en vooral het verdriet dat het met zich meebrengt (het zijn geen fietsen hé, want bij ons blijft een paard in de familie, tot de dood ons scheidt), geen tweede patiënt hier op het erf hebben.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:31

TS lastig hoor en ik begrijp je zo heel erg goed!

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:28

k_m schreef:
Rechts achter zat de blessure.
Dan zeg ik laten staan. Ik had me er verder niet mee willen bemoeien. Maar toen ik de filmpjes zag dacht ik dat hij rechts achter last had of heeft gehad. Ik ben echt geen goede op het gebied van filmpjes, maar heb leren kijken daar mijn paard ook blessures heeft gehad rondom.
Stijf is hij in ieder geval. En ik zag dat het rechts achter was. Maar in de galop vond ik dat je het weer niet zag rechts achter, dus dat deed me twijfelen.

Ik voel aan alles in hoe je schrijft, dat je dit paardje heel graag zou willen kopen. Ik vind dat het dat heel moeilijk maakt om je goed te adviseren.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:55

:(:) ts dat is ook heel moeilijk. Wij kijken ook rond en het is goed oppassen en een moeilijk proces.
Ik denk dat je goed besloten heb en verstandig om door te zoeken.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:14

Hier heb ik wel een goed gevoel over. Daar zou ik zeker eens gaan kijken. Ook fijn als mensen paard al vanaf veulen hebben, dus vragen waarom deze weg moet zou ik wel doen.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:02

k_m schreef:
Nu weet ik het helemaal niet meer :+


Ja dat weet je wel. Ga maar eens kijken bij het paard waar je linkje van hebt geplaatst.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:12

Jeetje, goed door gevraagd dus. Pfffffffff

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:23

Ja, hier is criteria dat de kleinkinderen stout moeten kunnen zijn en dus bij de paarden terecht moeten kunnen komen (zwaar verbod en ze talen er ook niet aan) op elk moment vd dag zonder dat ze iets over komt.
Dus helaas, dit paard voldoet daar niet aan, dus dan zou ik ook niet gaan kijken.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:54

Als dat zo sterk voelt moet je dat gewoon doen! Soms is het goed om tegen de stroom in te gaan als het gaat om je dromen.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:08


pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:00

Top! Het lijkt me een leuk paard. Voor Hercule heb ik ook zoiets gedaan met een student, staldeling en dan leer je zoveel van.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:37

Verstandig neem de tijd doen wij ook altijd. Komt echt wel goed. Gewoon ogen open houden, zelf advertentie op de bokt markt zetten, link in je onderschrift doen en het gaat lukken.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:37

Dat zou heel leuk zijn.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:52

De link werkt niet bij mij

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:50

Dat klinkt goed en ziet er leuk uit. Als het klopt wat er staat dan moet je daar zo op weg kunnen rijden en dat is wel heel erg leuk voor een 1ste paard.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:15

Ik zou zeker ook vragen naar de reden van verkoop.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:25

k_m schreef:
pien_2010 schreef:
Ik zou zeker ook vragen naar de reden van verkoop.


Ze heeft er 2 en geen tijd meer voor. Is al daar vanaf geboorte.


Dat spreekt me er ook in aan. OK, ben benieuwd hoe het paard is.

Ik ga je een compliment geven. Ondanks dat je zo graag wilt, vind ik dat je zeer verstandig bezig bent met de aankoop van je 1ste paard en er ook de tijd voor neemt. Dat is niet gemakkelijk weet ik uit eigen ervaring, want emoties spelen ook vaak mee. Dus ik hoop oprecht dat je geduld beloond wordt vandaag. Op papier lijkt het een heel goed iets voor jou en een paard waar je lekker mee kunt rijden, lessen kunt nemen en springen van kunt leren.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:52

Sorry, verwarring komt door de titel.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:58

Ach so, ik ben er later bij gekomen geïnteresseerd vanwege de titel daar wij ook een nieuw paard ah zoeken zijn en ik dus nog wat hoop te leren. Nooit te oud voor..

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:26

Lieve foto. Wat erg voor je. Sterkte!


pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:01

k_m, altijd als ik op andere paarden rijd, vind ik zo vreselijk stijf. Maar altijd heb ik ze na een of twee keer fijn en zijn ze soepel of soepeler. Zelfs bij een manege paard die ik ooit reed en die wel heel erg vast zat. Die ging zo fijn lopen op het einde van de les, ze werd ook heel erg soepel.
Ik heb op super hoog opgeleide paarden mogen rijden, en ik vond het zo'n stijve Klaasen. Dus kijk daar ook goed naar. Is het vastgereden door slecht rijden en kun je het vrij snel door correct te rijden op lossen, of is er meer aan de hand.
Daarnaast het paard kent je niet en moet wellicht ook een beetje aan je wennen waardoor ze zichzelf vast zet.

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:45

Klinkt goed. Bij ja, keuren en meenemen als deze goed gekeurd wordt. Ik vind het nl heel positief dat het een particulier is die je de tijd geeft. Zo hoort het ook. Dat vind ik respect vol jegens paard (is geen fiets ), en jegens nieuwe/ oude eigenaar. Succes!

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:14

Zou inderdaad erg leuk zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers