Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:33

Leuk dat het topic van vorig jaar toch een vervolg krijgt! Ik miste het al een beetje. Zal proberen dit jaar iets actiever te reageren.

Cindy, wat fijn dat het zo goed gaat. Die trainingsstal heeft wel goed werk geleverd.

Roosjenat, mooie pony <3

Zelf ga ik het hier alleen nog maar over Twix hebben ;( .
Maar die doet het gelukkig wel erg goed. De eerste (bijna) 20 km rit zit er zelfs al weer op met dank aan het prachtige weer van de afgelopen tijd.

Goed, mijn doelen voor maart.
-in de clubles blijven werken aan ontspanning en tempocontrole
-parreliles afspreken
-balkjesles afspreken, hierin werken aan controle en buiging
-thuis, minimaal 1x springen oefenen en halthouden boven een balk
-bos kms maken ~~}> min 1 rit boven de 17 km en 1 boven de 15
Ook in het bos blijven werken aan de linkergalop.
-afspraak maken met de fysio

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:57

[ img ]

Roosjenat, dit zijn Twix en ik.
En ik kom er dus nu achter dat ik haar ruim 3 jaar heb maar nog nooit een foto van haar heb gepost :oo

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:27

Succes morgen!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:54

Gefeliciteerd nessinator!

Joyce alvast succes.

Jammer van de bakkabouters binky.

[ img ]

Doelen voor maart zijn niet helemaal gelukt :( tuthola had er een ijzer afgesloopt waardoor ze een week rust heeft gehad.
De boskilometers zijn helemaal in orde gekomen :D en ik ben er per ongeluk achter gekomen dat ik om vliegende wissels kan vragen! En dat ze dat ook nog doet! Dus alle doelen die we niet gehaald hebben (alles wat met stelling en buiging te maken had) heeft ze helemaal goed gemaakt. Los springen hebben we wel opgepakt, onder het zadel wil ik het zo gaan proberen.

Goed, doelen voor april.

-1x parreliles (is al afgesproken)
-1x balkjesles (is al afgesproken) wordt een makkelijk maandje zo :D
-Hopen dat ik iets hoor van de fysio zodat ik een afspraak kan maken anders contact zoeken met iemand anders.
-min 2x een bosrit van boven de 15 km
-1x sprongetje onder het zadel proberen
-blijven werken aan stelling, buiging en ontspanning.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:03

Goed bezig geweest kimmie!

En het is al weer mei. Eens kijken wat het plan voor april ook alweer was.

[ img ]

Fysio heb ik een principe afspraak mee voor 11 mei, wacht alleen nog op de bevestiging.
Sprongetje in de bak heb ik niet gedaan al kwam het in de balkjesles wel aan de orde. Ben zelf onverwacht aan mijn rug geopereerd en was al blij dat ik er op kon zitten en wat basiswerk kon doen. Vliegende wissels heb ik ook maar overgeslagen deze maand. Ze vergeet ze vast niet.
De boskilometers hebben we wel gehaald en daar zelfs 2x een sprongetje gemaakt! Er lag een omgevallen boom(pje) in de weg.
Doelen voor mei vind ik lastig. Er gaat een tweede operatie komen die dieper gaat en waar ik dus meer last van ga hebben. Ik hou het daarom heel basic.

Doelen voor mei;
- fysio laten komen
- tandarts laten komen
-1x balkjesles
- 1x parreli les
- 4x bos afstand maakt niet uit
- 1x springen met longeren
- 1x oefenen met halthouden en zijgangen boven de balk.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:19

Goed bezig nissima!

Hoe een kaptoom exact hoort te zitten weet ik niet maar bij bitloze hoofdstellen waarbij je druk op de neus geeft is het niet wenselijk als de neusriem lager komt dan het ongebroken deel van het neusbot. Ik denk dus dat je hem vrij goed hebt zitten.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:26

Twix reageert heel goed op een hele simpele side pull, voor kliek had ik een bosal.

En omdat het bijna juni is zal ik ook eens kijken wat ik van de doelen voor mei gemaakt heb.
[ img ]

Het valt mee :D
Fysio is geweest. Heeft haar lekker lis gemaakt maar kon geen bijzonderheden ontdekken.
Parreliles helaas niet gelukt en dat zie ik in juni ook niet gebeuren :(
Aan de longe nog wel gesprongen en in het bos ook. Dat komt dus langzaamaan wel goed.
Tandarts is nog niet geweest, afspraak staat op 19 juni.
Operatie is ook niet in mei geweest, word 13 juni dus dan zal ik niet veel doen maar kan nu nog 2 weken mijn best doen.

Doelen voor juni:

-dit weekend een hele relaxte bosrit maken! In de laatste 2 zat veel spanning. Kon Twix niets aan doen (1x kwamen we in een wielerkoers terecht en vanmorgen reden we ineens een heuse filmset op die ineens hier op de hei stond.) wil haar nu wel weer laten zien dat buiten rijden heel leuk kan zijn.
- tandarts
- oefenen met rijden met zadeltassen
- route voor de mini trektocht die ik van de zomer wil maken uitstippelen en controleren
- heel veel grondwerk!!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:23

Wauw het is al weer juli!

Kimmie, om de hengstigheid te controleren krijgt Twix gewoon monnikspeper. Stukken goedkoper dan paardensupplementen en ze krijgt exact wat ik haar geven wil. Als er een hele lekkere vent voorbij komt kan ze wel reageren maar dat is in de afgelopen 2 jaar 1x gebeurd dus daar kan ik mee leven.

Het plan voor juni was;
[ img ]

Rust is buiten weer helemaal terug! En dat is maar goed ook zie eerste doel :D
Op de valreep in juni ook nog een clinic horsephysio gereden. Zo leuk!

Doelen voor juli,
- trektocht maken!! ( ga maandag weg)
- balkjesles
- parreliles
- qua dressuur maar eens aan nagevelijkheid gaan werken
- eens kijken of ze binnen ook een galopwissel wil springen
- uitzoeken of er in de omgeving al trec lessen gegeven worden

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:30

Wauw! Ik had even gemist dat het al augustus is :o

Eens kijken wat er van juli terecht gekomen is
[ img ]

Trektocht was super! Heel veel plezier gehad. Alleen het oversteken van de snelweg vond ze niet heel tof maar dat kon ik natuurlijk niet weten :P
Balkjesles ging ook top, parelli is niet gelukt :(
Wissel wil ze binnen niet springen al heb ik het ook maar 1x gevraagd ofzo dus ik heb niet heel goed mijn best gedaan. Ontspannen gaat wel steeds een beetje beter.
Trec lessen worden nog niet gegeven.

Augustus word een beetje een rariteitenkabinet van plannen maar het word vast leuk!
Het plan:
- balkjesles (staat gepland)
- les academische rijkunst (staat gepland)
- les boogschieten te paard met eigen paard (staat gepland )
- even een break van de dressuur, wel nog een keer een sprongetje maken (vandaag ook gedaan *\%/* )
- op de grond verder gaan met zijgang boven de balk
- in ieder geval parellijuf appen

Nu ik alles zo bij elkaar zie word het echt een rare maand _O-

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers