Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 20:17

Omdat ik dit topic nog niet kon vinden, zelf maar eens eentje geopend! Naar het voorbeeld van het topic van vorig jaar: [PP] Volg je paard, 2018

Dus, heb je geen specifieke wedstrijddoelen maar wil je toch een beetje bijhouden waar je mee bezig bent, of ergens naartoe werken dit jaar, doe dan vooral mee!

Ik zal zelf natuurlijk beginnen! Ik heb op het moment 2 paardjes en 1 in training staan, maar ik wil vooral de voortgang van mijn jonge paard Valentino (5) bijhouden. Aan het eind van dit jaar wil ik graag B-klaar zijn met hem. We zijn nu zo'n 1,5 jaar bezig met rijden, en we kunnen sturen, remmen en gas geven, maar nog niet tegelijk :+ We werken dus rustig door aan gehoorzaamheid aan de hulpen en ontspanning, aangezien hij behoorlijk gespannen kan raken tijdens het rijden. Daarnaast gaan we ook meer springen, buitenrijden en afhankelijk van mijn financiële situatie trailerladen doen dit jaar!
Dus de doelen voor januari:
- Longeren: focussen op ontspanning en lang&laag
- Rijden: Stukjes rechtdoor
- Overgangen in ontspanning


nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 10:13

Leuk dat jullie meedoen!
@Cindy: Dat klinkt als een leuke uitdaging! Fijn dat het rijden in ieder geval goed gaat, en dat hij nu gewoon zijn stal in gaat!
@GhostAttack: Geen probleem, in heb zoals je ziet ook niet echt actief geüpdate! Leuk dat je met een groen dier bezig bent, en fijn dat hij het bij jou zo goed heeft!

In de afgelopen 2 maanden hebben Stinky en ik leuke vooruitgang geboekt: we kunnen nu sturen én remmen tegelijk! Zijn tempo wordt ook steeds constanter. De doelen van januari zijn dus zeker gehaald!

nessinator schreef:
Dus de doelen voor januari:
- Longeren: focussen op ontspanning en lang&laag
- Rijden: Stukjes rechtdoor
- Overgangen in ontspanning


Maart
- Takt & ontspanning in stap & draf
- Tempocontrole bevestigen
- Beheerste galop

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 10:58

Wat fijn dat het topic toch op gang komt! Welkom allemaal!

@Roosjenat: wat een leuke pony! Zo, die kan springen zeg!
@Foreverkliek: Klinkt als een super planning :D Veel plezier iig :)
@ xxwienekexx: Heerlijk, en echt gaaf dat jullie zo hoog meedoen!
@x_kaat_x:Wat een leuk dier. Veel succes met je training, en veel plezier op buitenrit!
@Kimmy25501: Fijn dat jullie zo ontspannen bezig zijn!
@Felien_Kyra: Vervelend van die blessure, maar met geduld kom je er uiteindelijk ook toch :) En aan de foto's te zien komt dat springen dalijk weer helemaal goed :)
@Nissima: Jou herinner ik me nog uit het topic van vorig jaar! Veel succes met het galopexamen!
@Binkie_Eline: Leuk, iets nieuws houdt je scherp! Succes met de bakkabouters :+

Zelf ben ik met Valerina wat meer krachttraining aan het doen, nu hij niet meer zo loperig is. Veel lang en laag, en dan met name veel overgangen in deze houding, zodat hij hopelijk de spieren rond zijn lendenen een beetje ontwikkelt. Springen helpt hier ook goed bij, en hij springt geweldig, maar voorlopig draait de springtraining nog om controle en techniek in plaats van hoogte, dus springen we balkjes die op de grond liggen.
Het onbeperkt-voer-beleid bij ons op stal had een beetje té positieve invloed op zijn omvang, maar met behulp van slowfeeders beginnen zijn ribben heel minimaal weer voelbaar te worden (en het zadel wordt iets aan de brede kant :+).


nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 15:34

@Felien_Kyra ja dat weer... Mijne staat zonder deken (omdat hij niet rolt als hij een deken op heeft en daar maak ik me zorgen over), dus die was de afgelopen dagen compleet verzopen... Heeft 'ie zelf gelukkig niet zo'n last van :+

@Chriske: Welkom! Wat leuk, een fries in de western! Heel veel plezier met haar (en ons :D)

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 08:35

nessinator schreef:
Maart
- Takt & ontspanning in stap & draf
- Tempocontrole bevestigen
- Beheerste galop

Niks van de doelen gehaald, maar wel een punt in de B!!! *\o/* Gisteren stoute schoenen aangetrokken en een KNHS-wedstrijdje gestart en geheel tegen de verwachting in een winstpunt gereden! Met zelfs een 9!!! voor het halsstrekken! Commentaar was precies wat ik hierboven als doelen had opgeschreven :D
Dus, doelen voor april:
- Ontspanning
- "meer rust"
- Juiste stelling
- Tempocontrole
- Aanleuning
Kort samengevat: gewoon een rustig rondje rijden :j

Ook een nieuw einddoel (niet voor dit jaar, maar ooit): L springen :D

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 10:59

@Cindy: Gefeliciteerd met je succesvolle rentree! En veel succes met je kür :)
@GA: Fijn dat je alle doelen gehaald hebt. En wat een mooie foto's! (stond je nou zelfs in Uitgelicht?)
@Caatje: Welkom! Succes met je plannen!
@Foreverkliek: Nou ja, sprongetjes in het bos tellen ook mee toch? Klinkt alsof jij in mei gewoon veel lol gaat hebben! Sterkte met je herstel!
@Kimmie: Veel plezier met opstappen deze maand. Complimenten dat je er zo veel aandacht aan besteedt!
@Roosje: Knappe pony met haar nieuwe hoofdstel! Succes met starten, die WP komen vanzelf wel :)
@Wieneke: Wow gefeliciteerd! Ga zo door +:)+
@Nissima: Leuk dat je op wedstrijd bent geweest! Jammer van de val, maar jullie beide zijn wel een ervaring rijker zo :)

Dus mijn doelen voor april:

nessinator schreef:
april:
- Ontspanning
- "meer rust"
- Juiste stelling
- Tempocontrole
- Aanleuning
Kort samengevat: gewoon een rustig rondje rijden :j

Ook een nieuw einddoel (niet voor dit jaar, maar ooit): L springen :D

Hij is zo veel afgevallen dat hij zijn oude zadel weer past waar hij super rustig, relaxed en ontspannen onder loopt! We gaan deze wel in juni laten nakijken, maar tot zo ver ben ik tevreden!
De andere puntjes hebben we ongeveer gehaald: ik zet hem steeds vaker schouder voor (en dan loop je vanzelf in de goede stelling). Hiervan ontspant hij fijn en zo leren we samen om goed te buigen en 1 tempo te houden. Aanleuning wordt hierdoor ook steeds lichter en constanter dus dat gaat goed.
Ook hebben we deze maand weer veel gesprongen, en daar gaat hij ook goed vooruit. Hij kan nu een heel parcours op een beheerst tempo rondkomen, dus we kunnen ook langzaam wat meer de hoogte in (hoogte was nooit een probleem, hij nam steeds het tempo over en ging dan als een malle de hele baan door, waardoor de hindernissen wat laag (max 40 cm) bleven, nu kan het rustig omhoog naar 60-80 cm :D)

Dus doelen voor mei:
- Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 08:01

nessinator schreef:
Dus doelen voor mei:
-Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D


[ img ] *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:38

Zo jij gaat goed Nissima!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 17:16

nessinator schreef:
Dus doelen voor mei:
-Oefenen met trailerladen: Binnen 15 min erop & blijven staan
- Constant tempo bevestigen: Een heel rondje kunnen draven zonder ingrijpen
- Werken aan constante aanleuning: zie punt hierboven
- Correct ruggebruik stimuleren (stap hele rondjes, draf halve voltes, galop nog niet van toepassing)
- Galop trainen: Rustiger aanspringen, rustig doorgalopperen, goed terug laten nemen
- Schakelen & overgangen rijden, met als doel: Reactie op remmende hulp binnen 3 passen, reactie op drijvende hulp minder chaotisch (finetunen), dus zelf beter voorbereiden
- Parcours rond in gecontroleerde galop (dus zonder overnemen én zonder terugvallen in draf)
- Proef 3 & 4 oefenen: eind van de maand ken ik deze uit mijn hoofd :j

...want doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef doelen op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

Trailertraining ging veel beter dan verwacht. Niet alleen staat hij er redelijk snel op, hij loopt er zelfs helemaal alleen op! En dat terwijl hij halverwege mei nog niet eens in de buurt van een trailer durfde te komen *\o/*
Constant tempo heb ik vooral in het bos geoefend, en er zit vooruitgang in maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat we ontspannen rond kunnen rijden.
Correct ruggebruik gaat ook de goede kant op maar spieren trainen kost tijd
We hebben ook fijn kunnen rondgalopperen, maar hij blijft heet worden van overgangen (zelfs van halt-stap-overgangen)... Hij reageert wel steeds beter op de remmende hulpen en mijn drijvende hulpen kan ik steeds beter doseren.
Ik heb nog geen tijd gehad om de proeven te oefenen, maar we hebben nog bijna een maand.

Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D
- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 11:58

Gefeliciteerd met je winstpunt Cindy! Veel plezier met je shoot!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 15:29

Hoe is je wedstrijd eigenlijk gegaan Kimmie?

nessinator schreef:
Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

Van de zadelmaker teruggekomen met 2 andere zadels, mijn dressuurzadel bleek te lang dus daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen. Ook springzadel gekocht, en hiermee heb ik zondag mijn eerste endurance gereden! Na 25 km zat hij nog steeds heerlijk, dus goedgekeurd!
Stinky liep de endurance echt heerlijk, lekker tempo, voor een groot deel ontspannen, met vlag en wimpel (en complimenten) door beide keuringen heen, helaas te hoge hartslag op de finish... Maar we gingen voor de ervaring en voor de lol, en plezier hebben we zeker gehad!
Deze maand gaan we trouwens 2x dressuur starten, zo wordt mijn jaar toch nog een wedstrijdjaar, wat eigenlijk helemaal niet het plan was :+

Maar goed, vast wat doelen voor Juli (ja beetje vroeg, weet ik O:) ):
- Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (gisteren bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
- Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
- Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 13:30

Jammer dat het zo slecht ging! Ik zag dat je wel veel tips hebt gekregen, dat is altijd fijn.
nessinator schreef:
Doelen voor juni:
- Op (dressuur)wedstrijd! Elke proef mikken op 175 punten. We missen nog te veel ervaring om op een WP te rekenen.
- Impuls-klasse endurance: We richten op 10 km/h maar doel is behaald als we hem uitrijden.
- Naar de zadelmaker! Dressuurzadel controle en springzadel uitzoeken :D

- Overgangen ontspannen kunnen rijden
- Blijven oefenen op aanleuning en tempocontrole

Twee keer op wedstrijd geweest. Eerste keer beide proeven een WP, tweede keer (vanochtend) ging belabberd met veel spanning. Wel veel ervaring rijker en heel veel nieuwe leerpuntjes.

Doelen voor Juli:
- Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
- Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
- Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
- Ontspanning, ontspanning, ontspanning
- Meer sprong in galop
- Meer ruggebruik in stap en draf
- Stap & draf verruimen
- Werken aan houding en zit

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 08:14

Veel plezier op je trektocht Foreverkliek!
Ik zag je topic met Shan voorbij komen Kimmie, ziet er leuk uit!
nessinator schreef:
Doelen voor Juli:
1. Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
2. Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
3. Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
4. Ontspanning, ontspanning, ontspanning
5. Meer sprong in galop
6. Meer ruggebruik in stap en draf
7. Stap & draf verruimen
8. Werken aan houding en zit

Tussentijdse terugkoppeling:
1. Gaat steeds beter, zijn we hard mee aan het werk.
2. Gefaald. We werden op het laatste stuk erg vaak ingehaald waardoor hij helemaal doorsloeg: [PP] [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?
3. Nog niet echt aan toegekomen
4. work in progress
5. Andere dingen hebben nu meer prioriteit
6. check! Waar door het bos sjezen al niet goed voor is :D
7. Check! Had zowaar als commentaar "verruimt maar verliest aanleuning" :D
8. Blijft iets om aan te werken
Daarnaast zijn we op wedstrijd geweest wat echt een enorme blamage was, ik zat erg dichtbij een verliespunt (gelukkig worden die in de B niet geregistreerd) maar we gingen voor ervaring op vreemd terrein en dat hebben we er wel bij gekregen.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-19 13:28

Het is alweer augustus :D

nessinator schreef:
Doelen voor Juli:
1. Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
2. Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden :(
3. Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
4. Ontspanning, ontspanning, ontspanning
5. Meer sprong in galop
6. Meer ruggebruik in stap en draf
7. Stap & draf verruimen
8. Werken aan houding en zit


Schuingedrukt de work-in-progress-puntjes. Endurance dus met te hoge hartslag gefinisht helaas, hier wordt hard aan gewerkt, zowel qua conditie als qua gedrag. Grondwerk hebben we anders opgezet: meer gedrag, minder souplesse.
Sprong in galop ook niet aan toegekomen.
Ruggebruik ben ik deze maand tevreden over, dat kunnen we verder uitbouwen.
Ik had zowaar de laatste keer bij het verruimen op mijn coupon staan: "verruimt wel maar verliest aanleuning" Hij kan het dus :D

Augustus
1. Niet druk worden met andere paarden
2. Ontspanning
3. Houding en zit
4. Cardio: 5 minuutjes rond hartslag 150 rijden
5. Dressuur: morgen wedstrijd. We worden sowieso in 1 proef eerste :D maar het doel is rust op vreemd terrein.
6. Nog een vreemd terrein oefening deze maand (maar ik denk dat dat gewoon spring-privéles met de trailer wordt)
7. Vanuit ontspanning doorwerken aan over de rug rijden

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 19:49

Jij bent ook lekker bezig Kimmie!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 20:23

Haha dan zit je in dit topic goed toch :D

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 08:02

Wat fijn Foreverkliek dat je trektocht een succes was! Viaducten blijven toch een dingetje inderdaad. Veel succes met je plannen deze maand!

Ik kan nu alvast de balans opmaken voor deze maand. Wedstrijd was enigszins succesvol: weer 2 WP mee naar huis, maar, belangrijker, vooral met heel veel ontspanning kunnen rijden. Alle andere doelen gaan we niet halen, hij is namelijk al 2 weken kreupel, en we hebben nu nog 2,5 week rust te gaan (op advies van DA). Tegen die tijd is het september, en doelen voor die maand laat ik afhangen van het oordeel van de DA.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 07:09

September! En laten we eens beginnen met goed nieuws: Stinky is helemaal gezond volgens de DA! Meteen de jaarlijkse tandencontrole + enting gehad bij het terugkom-kreupelheidsonderzoek, dus we kunnen er weer Rustig tegenaan!
September
1. Horse event! Stinky mag meedoen aan de clinic van Warwick Schiller, hopelijk kan hij ons eindelijk laten zien hoe ik Stinky moet vertellen dat het ok is om rustig te gaan, in plaats van dat geren.
2. Misschien Kinderendurance. Stink mag misschien mee als begeleiderspaard. Het wordt zowat alleen maar stappen over max 15 km, dus dat is geestelijk wel een leuke training denk ik
3. Een half uurtje rijden zonder stress
4. Paar rondjes ruggebruik
5. Remmen op zithulp in alle gangen

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 07:21

Lekker bezig geweest Kimmie! Veel plezier met de carrousel!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 11:52

nessinator schreef:
September
1. Horse event! Stinky mag meedoen aan de clinic van Warwick Schiller, hopelijk kan hij ons eindelijk laten zien hoe ik Stinky moet vertellen dat het ok is om rustig te gaan, in plaats van dat geren.
2. Misschien Kinderendurance. Stink mag misschien mee als begeleiderspaard. Het wordt zowat alleen maar stappen over max 15 km, dus dat is geestelijk wel een leuke training denk ik
3. Een half uurtje rijden zonder stress
4. Paar rondjes ruggebruik
5. Remmen op zithulp in alle gangen

1. Het was geweldig! Nog niet waar we zijn moeten maar we hebben een hele grote sprong in de goede richting kunnen maken. Ook al wat lessen gehad naar aanleiding van de clinic, dus het was echt de moeite waard. Eveline123 hier op bokt heeft foto's gemaakt:

[ img ]

2. Hij is niet als begeleiderspaard meegeweest, maar als kinderpony <3 Hij was zo braaf <3

[ img ]
3. We hebben zonder stress kunnen rijden, maar we hebben nog niet zo lang achter elkaar gereden. Op zich geslaagd dus
4. Niet gedaan, want we hebben ons op ontspanning en rust gericht
5. Alleen in stap gedaan. Ging goed

Oktober
1. Zadelcontrole
2. Rustpunten in stap zoeken
3. Clinic performance horsemanship
4. rustig bosritje

Ben er deze maand tussenuit wegens bruiloft ^&+ dus niet te veel doelen

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 09:44

Warwick heeft vooral laten zien hoe hij het principe 'choose where you work' toepast om paarden ontspannen door de hele baan te krijgen, door laterale flexie (stelling) te vragen op de plekken waar mijn paard zich wel op zijn gemak voelde (uitgang).
Jammer dat je carrouselproef niet doorging! Maar dat springen ziet er helemaal niet verkeerd uit. Stink krijg ik echt niet terug in draf tijdens een parcours hoor :+
En wat super fijn dat het met Shan zo goed gaat!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 19:09

nessinator schreef:
Oktober
1. Zadelcontrole
2. Rustpunten in stap zoeken
3. Clinic performance horsemanship
4. rustig bosritje

1. Zadels zijn beide nog helemaal in orde! En hij was heel braaf en kwam netjes terug naar ontspanning nadat er een paard recht op hem af ervandoor was gegaan. Dus trots!
2. Done! Hij zoekt ze nu uit zichzelf op!
3. Done! We hebben heel veel geleerd en genoeg om mee verder te werken.
4. Nauwelijks gereden, dus helaas niet het bos in geweest.
We hebben deze maand veel ontspanning vanaf de grond gedaan. Dit voert nu de boventoon, het rijden staat nu een beetje op een zijspoor. Door dat ontspannen vanaf de grond door te trekken naar het rijden hoop ik eindelijk die rust te vinden onder het zadel waar ik al vanaf het begin naar op zoek ben.

November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 12:35

nessinator schreef:
November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt

Ik heb al mijn doelen voor deze maand gehaald, maar ik heb er ook wat nieuwe doelen bij gekregen:
[MD] Singelnijd, wat kan het zijn?
Van de osteopaat moet hij gewoon aan het werk, dus dat gaan we ook doen!
7. 0-meting conditie
8. Buitenstelling oefenen
9. Balkjes meepakken

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 20:03

Kimmie, wat fijn dat het zo goed gaat! Ik zag geloof ik ook weer een topic van je voorbij zag komen! En die houding is echt lastig, is inderdaad alleen maar door veel oefenen goed te krijgen...

nessinator schreef:
November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt
7. 0-meting conditie
8. Buitenstelling oefenen
9. Balkjes meepakken

Het is alweer december!
1. Erg succesvol. Hij was super op clinic, we hebben zelfs een stukje kunnen rijden!
2. Done!
3. Done!
4. Ook in progress, is ook onderdeel van onze ontspanningstraining! (ik vraag stelling om zijn aandacht terug bij mij te krijgen ipv op dat waar hij zich over aan het opwinden is)
5. Jup, stap 2 in de ontspanningstraining. Hij moet alleen nog leren te stoppen als ik stop met de hulp geven.
6. Jazeker, hij maakt al steeds meer contact!
7. Done, HS viel erg mee maar hij was wel kletsnat. Zeker iets om weer op te pakken, met deze conditie kunnen we geen endurance starten!
8. Nog niet gedaan, want de focus lag op ontspannen, niet op netjes lopen.
9. Schuiven we door naar december (of zo)

Dus de komende maand gaan we gewoon door met het ontspanningswerk.
Doelen December:
1. Ontspannen (aan een losse teugel) rondrijden in alle gangen
... en that's it!

Kimmie, vind jij het de moeite waard om dit topic (een 2020-variant) volgend jaar voort te zetten?

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 18:53

Je hebt zo te lezen de leukste doelen gehaald Roosjenat :D En wow, wat heb jij een nette houding!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Pellelilly, Rupser, Sanet, Vagabondo en 50 bezoekers