Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:33

Oke oke, ook ik ga weer proberen mee te doen in het topic! Als ik straks op mijn laptop zit en er aan denk dan post ik vanavond gelijk al een reactie :D

Elaya


Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:12

Oeps helemaal vergeten om gisteravond nog te reageren. Zag al wel wat bekenden uit het vorige topic maar ook onbekenden, dus ik zal mij en mijn paardje nog even voorstellen.

Ik ben Felien en heb een 9 jarige (wordt dit jaar nog 10) kwpn merrie (v. Tangelo van de Zuuthoeve) genaamd Elaya. Voornamelijk hebben wij in het verleden altijd getraind voor springwedstrijden (uiteraard ook veel bezig geweest met het trainen van de dressuur). Helaas toen wij afgelopen jaar net de smaak te pakken hadden trad er een blessure op bij Elaya waardoor wij van ongeveer juni tot eind november niks hebben gedaan. Ik ben eind november het rijden weer gaan oppakken maar door een hele koude periode van vriezen en sneeuw + druk met tentamenweken op school heb ik in de maand januari/ begin februari een week of 4 weer niks gedaan. Inmiddels zijn wij ook al weer ruim 3 weken bezig met het opnieuw oppakken en dit gaat hartstikke goed. Springen moet ik even kijken wanneer ik dat weer ga doen. Ik hoopte eigenlijk rond deze tijd al in de L te zitten, maar helaas wordt dat een doel voor het einde van dit jaar. Vandaag hebben we in ieder geval weer onze eerste les gereden met mijn privé instructrice (een les op de club is gewoon nog te zwaar).

Nu voor de maand maart wil ik graag de volgende doelen opzetten:
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Elke week minimaal 1 keer op buitenrit
- In de laatste week van maart weer een keer met grondbalken trainen


Eigenlijk ben ik van plan om nog niet al te veel doelen te stellen omdat ik het lekker rustig aan wil oppakken.
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn paardje, foto's heb ik op mijn profiel staan.

Hoe gaat het bij jullie tot nu toe deze maand? :)

Elaya

Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:26

@nessinator wat leuk dat je zo'n jong paardje nog hebt, vind ik zelf altijd de meeste uitdaging in zitten! heb ik 5 jaar geleden dan ook voor gekozen. Voor de blessure van mijn paardje sprong ik ook nog regelmatig om de controle en techniek hoor, natuurlijk moesten we wel de hoogte in om voor wedstrijden te trainen maar die controle en techniek is zoooo belangrijk.

Wat een rotweer deze dagen :( Vanmiddag maar even naar de binnenbak toe, is gelukkig maar 5 minuten rijden.

Elaya

Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:31

roosjenat schreef:
Nou inderdaad, en aan buienradar te zien duurt het slechte weer ook nog wel een tijdje. Hier helaas niet de tijd om naar een binnenbak te gaan dus of in de regen rijden of ze heeft rust. Zondag wel wedstrijd dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Het in de regen rijden maakt me ook niet eens veel uit, maar onze bak hier is zooo slecht -O-
Zag net je beginpost. Al meerdere wedstrijden gereden ondertussen? En hoe ging dat? :)

Elaya


Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:38

@roosjenat Nou bij ons is het meer zwembad dan een bak haha, dus zo te horen valt het nog mee bij jullie. Jammer dat de punten dan tegenvallen, maarja dat hou je toch met een jurysport. Als het voor je gevoel maar fijn ging :j Zou gewoon lekker blijven gaan, hoe meer je oefent hoe beter het gaat. Ik hoop dit jaar ook wel meer dressuur te gaan rijden dan ik deed, dat 2 keer per jaar een dressuurwedstrijdje werkt ook niet :')....

Jij alvast veel succes voor zondag *\o/*

Elaya

Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:39

Felien_Kyra schreef:
Oeps helemaal vergeten om gisteravond nog te reageren. Zag al wel wat bekenden uit het vorige topic maar ook onbekenden, dus ik zal mij en mijn paardje nog even voorstellen.

Ik ben Felien en heb een 9 jarige (wordt dit jaar nog 10) kwpn merrie (v. Tangelo van de Zuuthoeve) genaamd Elaya. Voornamelijk hebben wij in het verleden altijd getraind voor springwedstrijden (uiteraard ook veel bezig geweest met het trainen van de dressuur). Helaas toen wij afgelopen jaar net de smaak te pakken hadden trad er een blessure op bij Elaya waardoor wij van ongeveer juni tot eind november niks hebben gedaan. Ik ben eind november het rijden weer gaan oppakken maar door een hele koude periode van vriezen en sneeuw + druk met tentamenweken op school heb ik in de maand januari/ begin februari een week of 4 weer niks gedaan. Inmiddels zijn wij ook al weer ruim 3 weken bezig met het opnieuw oppakken en dit gaat hartstikke goed. Springen moet ik even kijken wanneer ik dat weer ga doen. Ik hoopte eigenlijk rond deze tijd al in de L te zitten, maar helaas wordt dat een doel voor het einde van dit jaar. Vandaag hebben we in ieder geval weer onze eerste les gereden met mijn privé instructrice (een les op de club is gewoon nog te zwaar).

Nu voor de maand maart wil ik graag de volgende doelen opzetten:
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Elke week minimaal 1 keer op buitenrit
- In de laatste week van maart weer een keer met grondbalken trainen


Eigenlijk ben ik van plan om nog niet al te veel doelen te stellen omdat ik het lekker rustig aan wil oppakken.
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn paardje, foto's heb ik op mijn profiel staan.

Hoe gaat het bij jullie tot nu toe deze maand? :)


Nu voor de maand maart wil ik graag de volgende doelen opzetten:
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Elke week minimaal 1 keer op buitenrit
- In de laatste week van maart weer een keer met grondbalken trainen


Er schuift een doel op van maart naar april...
Doelen voor april

- In de maand april weer een keer met grondbalken trainen
- 1 of meerdere wedstrijden dressuur oppakken (oefendressuur)
- In de laatste week van april weer een sprongetje maken

Elaya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, laura22, Mark0919, mooney en 47 bezoekers