Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:31

Ik zie het topic ook nu pas (oeps). Ook ik zou graag meedoen.

Ik heb thuis 3 shetlanders, 2 ponys en 1 paard. Met de shetlanders doe ik aan lange teugel en de ene pony is de wedstrijdpony van mijn zus. Het paard moest mijn wedstrijdpaard worden maar dat is mislukt haha.

Daarom ga ik het alleen over mijn pony Miley praten hier.

Miley word 11 of 12 april 8 jaar. Ze is nu een D pony maar bij de volgende keer meten een E pony. (Ze was 147 cm). Haar ouders en haar ras zijn onbekend, we hebben haar gekocht op de zuidlaardermarkt 6 jaar terug. Toendertijd reed mijn zus haar in, dat deed ze in het bos. :+

Nu 6 jaar later starten we eindelijk officiële wedstrijden wat ik al heel graag wou. Heb sinds 2016 zo nu en dan dressuurwedstrijden in de BB gereden met de laatste wedstrijd in juli 2018 waar we 197 punten behaalden. Ook heb ik in 2017 oefencrossen gereden met haar, de eerste 2 gingen goed maar de laatste 2 hebben we helaas na hindernis 3 moeten afbreken omdat ze gewoon te wild werd.

In oktober 2018 mijn B debuut gemaakt waar ik gelijk 1 winstpunt had, 2 weken daarna weer 1 winstpunt. Toen ging het bergafwaarts en helaas de laatste 2 wedstrijden geen winstpunten.

Dus besloten tijdelijk te stoppen met wedstrijden en even doortrainen. En dat is nu gebeurd dus dinsdag mogen we weer en het gaat nu beter dan ooit, dus heel benieuwd naar de punten.

Dit is Miley:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Sorry voor het lange verhaal haha.

Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop

Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur



roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:24

Foreverkliek schreef:
Leuk dat het topic van vorig jaar toch een vervolg krijgt! Ik miste het al een beetje. Zal proberen dit jaar iets actiever te reageren.

Cindy, wat fijn dat het zo goed gaat. Die trainingsstal heeft wel goed werk geleverd.

Roosjenat, mooie pony <3

Zelf ga ik het hier alleen nog maar over Twix hebben ;( .
Maar die doet het gelukkig wel erg goed. De eerste (bijna) 20 km rit zit er zelfs al weer op met dank aan het prachtige weer van de afgelopen tijd.

Goed, mijn doelen voor maart.
-in de clubles blijven werken aan ontspanning en tempocontrole
-parreliles afspreken
-balkjesles afspreken, hierin werken aan controle en buiging
-thuis, minimaal 1x springen oefenen en halthouden boven een balk
-bos kms maken ~~}> min 1 rit boven de 17 km en 1 boven de 15
Ook in het bos blijven werken aan de linkergalop.
-afspraak maken met de fysio



Leuk dat je ook hebt gemeld. :D
Succes met het behalen van je doelen, heb je toevallig een foto van je pony? :)

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:28

Foreverkliek schreef:
[ [url=m/hLZd9P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Roosjenat, dit zijn Twix en ik.
En ik kom er dus nu achter dat ik haar ruim 3 jaar heb maar nog nooit een foto van haar heb gepost :oo



Wat een mooie pony! <3

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:29

Nou inderdaad, en aan buienradar te zien duurt het slechte weer ook nog wel een tijdje. Hier helaas niet de tijd om naar een binnenbak te gaan dus of in de regen rijden of ze heeft rust. Zondag wel wedstrijd dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:35

Felien_Kyra schreef:
roosjenat schreef:
Nou inderdaad, en aan buienradar te zien duurt het slechte weer ook nog wel een tijdje. Hier helaas niet de tijd om naar een binnenbak te gaan dus of in de regen rijden of ze heeft rust. Zondag wel wedstrijd dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Het in de regen rijden maakt me ook niet eens veel uit, maar onze bak hier is zooo slecht -O-
Zag net je beginpost. Al meerdere wedstrijden gereden ondertussen? En hoe ging dat? :)



Hier is de bak helaas ook wat slechter. Wel nog te rijden maar galopperen vind ik wat te risicovol ivm gladheid.

Vorige week dinsdag heb ik gestart. 1e proef ging best wel fijn, helaas wel wat lage punten (180) en 2e proef ging best wel slecht haha. Maar toch nog een puntje mee naar huis genomen.

Succes straks met rijden!

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:23

roosjenat schreef:
Ik zie het topic ook nu pas (oeps). Ook ik zou graag meedoen.

Ik heb thuis 3 shetlanders, 2 ponys en 1 paard. Met de shetlanders doe ik aan lange teugel en de ene pony is de wedstrijdpony van mijn zus. Het paard moest mijn wedstrijdpaard worden maar dat is mislukt haha.

Daarom ga ik het alleen over mijn pony Miley praten hier.

Miley word 11 of 12 april 8 jaar. Ze is nu een D pony maar bij de volgende keer meten een E pony. (Ze was 147 cm). Haar ouders en haar ras zijn onbekend, we hebben haar gekocht op de zuidlaardermarkt 6 jaar terug. Toendertijd reed mijn zus haar in, dat deed ze in het bos. :+

Nu 6 jaar later starten we eindelijk officiële wedstrijden wat ik al heel graag wou. Heb sinds 2016 zo nu en dan dressuurwedstrijden in de BB gereden met de laatste wedstrijd in juli 2018 waar we 197 punten behaalden. Ook heb ik in 2017 oefencrossen gereden met haar, de eerste 2 gingen goed maar de laatste 2 hebben we helaas na hindernis 3 moeten afbreken omdat ze gewoon te wild werd.

In oktober 2018 mijn B debuut gemaakt waar ik gelijk 1 winstpunt had, 2 weken daarna weer 1 winstpunt. Toen ging het bergafwaarts en helaas de laatste 2 wedstrijden geen winstpunten.

Dus besloten tijdelijk te stoppen met wedstrijden en even doortrainen. En dat is nu gebeurd dus dinsdag mogen we weer en het gaat nu beter dan ooit, dus heel benieuwd naar de punten.

Dit is Miley:

[ [url=m/FMBug4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/evzI5d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gz3hzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/241rLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3hPNZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry voor het lange verhaal haha.

Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop

Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Eind maart is in zicht, maar nog niet alle doelen zijn behaald helaas.

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop


Morgen ga ik voor de 3de keer op wedstrijd deze maand dus dat is gelukt (bijna niet want woensdag na de inenting is ze niet helemaal lekker geworden dus had al afgemeld maar nu voelt ze zich weer 100% dus gaan het toch proberen).

We hebben helaas nog maar 1 winstpunt behaald, zelf wel fijn gereden maar de jury dacht daar wat anders over.

Ook de galop is al een stuk beter ontspannen thuis, op wedstrijd nog niet maar dat komt nog.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:57

roosjenat schreef:
roosjenat schreef:
Ik zie het topic ook nu pas (oeps). Ook ik zou graag meedoen.

Ik heb thuis 3 shetlanders, 2 ponys en 1 paard. Met de shetlanders doe ik aan lange teugel en de ene pony is de wedstrijdpony van mijn zus. Het paard moest mijn wedstrijdpaard worden maar dat is mislukt haha.

Daarom ga ik het alleen over mijn pony Miley praten hier.

Miley word 11 of 12 april 8 jaar. Ze is nu een D pony maar bij de volgende keer meten een E pony. (Ze was 147 cm). Haar ouders en haar ras zijn onbekend, we hebben haar gekocht op de zuidlaardermarkt 6 jaar terug. Toendertijd reed mijn zus haar in, dat deed ze in het bos. :+

Nu 6 jaar later starten we eindelijk officiële wedstrijden wat ik al heel graag wou. Heb sinds 2016 zo nu en dan dressuurwedstrijden in de BB gereden met de laatste wedstrijd in juli 2018 waar we 197 punten behaalden. Ook heb ik in 2017 oefencrossen gereden met haar, de eerste 2 gingen goed maar de laatste 2 hebben we helaas na hindernis 3 moeten afbreken omdat ze gewoon te wild werd.

In oktober 2018 mijn B debuut gemaakt waar ik gelijk 1 winstpunt had, 2 weken daarna weer 1 winstpunt. Toen ging het bergafwaarts en helaas de laatste 2 wedstrijden geen winstpunten.

Dus besloten tijdelijk te stoppen met wedstrijden en even doortrainen. En dat is nu gebeurd dus dinsdag mogen we weer en het gaat nu beter dan ooit, dus heel benieuwd naar de punten.

Dit is Miley:

[ [url=m/FMBug4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/evzI5d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gz3hzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/241rLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3hPNZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry voor het lange verhaal haha.

Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop

Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Eind maart is in zicht, maar nog niet alle doelen zijn behaald helaas.

Doelen voor maart:
-Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop


Morgen ga ik voor de 3de keer op wedstrijd deze maand dus dat is gelukt (bijna niet want woensdag na de inenting is ze niet helemaal lekker geworden dus had al afgemeld maar nu voelt ze zich weer 100% dus gaan het toch proberen).

We hebben helaas nog maar 1 winstpunt behaald, zelf wel fijn gereden maar de jury dacht daar wat anders over.

Ook de galop is al een stuk beter ontspannen thuis, op wedstrijd nog niet maar dat komt nog.


Nissima: Zo te zien al veel doelen behaald! Ook leuke foto's :D.

Ik heb al mijn doelen voor maart behaald. Vandaag voor de 3de keer op wedstrijd geweest en 2 winstpunten (183 en 187,5) gehaald. Ook geen een keer uit de galop gevallen dus het indoorseizoen super afgesloten.

Mijn doelen voor april worden:

× Minimaal 1 keer starten
× Minimaal 2 winstpunten halen
× Minimaal 2x springen
× Draf verruimen oefenen

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:25

Mijn doelen voor april worden:

× Minimaal 1 keer starten
× Minimaal 2 winstpunten halen
× Minimaal 2x springen
× Draf verruimen oefenen

---------------------------------

2 doelen behaald: Ik ben 2 keer gestart in april maar geen winstpunten behaald. Gisteren ook gestart op een drukke locatie en toen deed ze het super netjes, dus alsnog veel ervaring op gedaan en genoten.

Ook heb ik maar 1 keer gesprongen.

De doelen voor mei worden:
x 1 keer springen minimaal
x Misschien 1 keer starten
x Tandarts en masseur laten komen
x En vooral genieten <3

Met haar nieuwe hoofdstel <3

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:49

Nissima: goed bezig!
Foreverkliek: jammer dat de parreliles niet is gelukt, ondanks dat toch wat mooie doelen behaald.
Nessinator: mooie doelen behaald, succes met de wedstrijd. :D

Mijn doelen voor mei waren: 
x 1 keer springen minimaal
x Misschien 1 keer starten 
x Tandarts en masseur laten komen

x En vooral genieten  

Ik heb een paar keer gesprongen, vooral veel met balkjes op advies van de masseur. Ook voor het eerst in onze carrière bakjes gegaloppeerd (angst van mij) dit wil ik nu door pakken naar hindernisjes.

Ook ben 1x gestart in de B dressuur, inrijden ging super tot dat er een shetlander er bij kwam. Toen was ze stiekem een beetje verliefd dus ik kon er niks meer mee haha. Ondanks dat nog 172 en 173 punten.

Tandarts en masseur zijn geweest en ook last minute is de hoefsmid geweest dus dat is allemaal weer klaar.

Alleen het onderdeel genieten is niet helemaal gelukt , ik merk toch wel dat ik te veel dressuur rijd en alles goed wil doen. Alleen gaat dat niet altijd goed wat soms best wel teleurstelde. Dus daar ga ik bij mij zelf aan werken.

Juni is een relax maand zonder wedstrijden.

Doelen voor juni:

1. Op vakantie naar de
Veluwe (eind juni)
2. Vaker springen
3. Verzameling oefenen
4. Wijken netter maken
5. Niet op wedstrijd gaan
6. Meer genieten.
7. Rijfoto's maken

Hier nog een foto van gisteren, lang niet perfect maar beter dan als het eerst was haha.

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Leuk al die resultaten!

Dit waren mijn doelen:

roosjenat schreef:
Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+


Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Ik heb de B uitgereden, de L1 niet maar ik ben al blij met hoever we nu al zijn.

De vakantie naar de veluwe is wel gelukt en wat was dat weer heerlijk!

Meer vertrouwen in het springen is helaas ook niet gelukt, wel zo nu en dan uit mijn comfortzone gegaan met springen.

Ook is het niet gelukt om miley te laten afvallen haha, daar gaan we gewoon mee verder.


Veel doelen niet gehaald maar wel veel andere hoogtepunten waargemaakt.

We hebben zonder tuig gegalloppeerd, L1 dressuur op wedstrijd gereden en vooral veel genoten dus ik ben helemaal tevreden en trots!

Ook zei ik in mijn beginpost dat ik met mijn paard niks deed en dat was ook zo tot 2 weken terug. Er is een knopje in hem veranderd dus ik heb mijn rijpaard weer terug, op dit moment rijd ik dagelijks dus 2 paarden! :D

Wat foto's van ons jaar:

Miley:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wodan:

[ img ]

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Bloodymary, jokari, nafkedemi en 28 bezoekers