Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:54

Ik vind dit topic nu pas! Hopelijk komt er nog een beetje leven in zo :)

Uiteraard ga ik weer meedoen :)

Ik rijd dressuurwedstrijden met mijn bijna 9 jarige KWPN ruin Festival :) En dit wordt hopelijk ons jaar!
In 2018 veel problemen met hem gehad, erg lastig dier. Heeft van mei tm september bij een trainingsstal gestaan om van zijn lage doorgangen angst af te komen. Sinds september 2018 staan we op een nieuwe stal, en sinds we daar staan, gaan we met sprongen vooruit! Hij durft zonder problemen weer de stal in en uit. Het enige wat hij nog niet durft, is de trailer in. Doordat we dus niet met de trailer op wedstrijd kunnen, zijn we momenteel gebonden aan de enige wedstrijdlocatie op loopafstand. Aangezien ze daar indoor alleen 20x40 baan hebben, starten wij nu nog in het M2. Als in mei het outdoorseizoen begint, gaan we weer het Z1 in. Hopelijk durft hij dan bij het volgende indoorseizoen de trailer weer in en kunnen we met de trailer naar andere wedstrijdlocaties om in het Z1 te blijven starten. Daarbij is hij aan de hand erg dominant.. Hij bijt/bokt/rent/springt.. Dus ik wil het grondwerk weer uitgebreid gaan aanpakken aan de hand van grondwerklessen en daarmee uiteindelijk uitbouwen naar de trailer.

Eerst even de doelen voor dit jaar...!
- In het najaar weer met de trailer op pad kunnen
- Een nieuw dressuurzadel Gevonden! 8 tot 10 weken levertijd... Dus hopelijk begin mei een nieuw zadel
- Z1 met winst worden!
- Kür op muziek rijden


Onze doelen voor januari waren:
- Blijven oefenen met grondwerk/een grondwerk les afspreken
- Een boog/doorgang knutselen om daarmee te blijven oefenen
- Trainen richting de wedstrijd van 3-2

Doelen voor februari heb ik even overgeslagen... We zijn bezig met het plannen van een grondwerk les. Dit zal waarschijnlijk volgende week worden. Boog knutselen zijn we nog niet aan toegekomen, en de wedstrijd is ook al geweest; een mooie winstpunt in het M2.

Doelen voor maart:
- Grondwerkles afspreken
- Weer een keer een sprongetje doen
- Trainen richting de wedstrijd van 7 april
- Met rijden vooral focussen op het sterker maken van de achterhand > zijgangen, overgangen

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:42

Leuk clubje bij elkaar zo :D Goed idee om weer even te updaten!

Doelen voor maart:
- Grondwerkles afspreken
- Weer een keer een sprongetje doen
- Trainen richting de wedstrijd van 7 april
- Met rijden vooral focussen op het sterker maken van de achterhand > zijgangen, overgangen

Wij zijn op zich lekker bezig :) Het wachten op ons nieuwe zadel duurt me alleen echt veeeeel te lang. Nu nog 5 tot 7 weken geduld |o Gelukkig zijn we wel fijn aan het trainen en hebben we aankomende zaterdag onze 2e grondwerkles! De eerste grondwerkles is gelijk goed bevallen en heb gelijk een tienrittenkaart aangeschaft. Zo kunnen we lekker aan de bak gaan en kunnen we dit gaan uitbouwen richting de trailer :)

Verder hebben we ook eindelijk weer gesprongen! Gelijk het eerste weekend van maart geloof ik. Ik kon wel merken dat het een tijd geleden was; meneer was echt overenthousiast. Iedere keer keihard op de hindernissen af en regelmatig veel te vroeg af :') Maar hij vond het iig leuk! Daar ben ik allang blij mee. Gewoon weer wat vaker doen, dan wordt het uiteindelijk vast allemaal weer wat rustiger :)

[ img ]

[ img ]

Verder zijn we er met de grondwerkles achter gekomen dat hij moeite heeft met het kantelen van zijn bekken. We hebben hem achterwaarts een heuveltje af gezet, en zodra hij zijn hoofd laag moet houden daarbij en dus zijn bekken kantelen, vliegt hij toch weer naar achter omhoog... Dus dit zijn we ook regelmatig aan het oefenen.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:20

Oh ja jeetje, het is alweer april!

Doelen voor maart waren:
- Grondwerkles afspreken
- Weer een keer een sprongetje doen
- Trainen richting de wedstrijd van 7 april
- Met rijden vooral focussen op het sterker maken van de achterhand > zijgangen, overgangen

Afgelopen zondag onze wedstrijd gehad. Thuis liep meneer echt onwijs fijn. Helaas op wedstrijd toch weer jumpy met losrijden en kon ik er niet echt aan zitten. Daardoor in de eerste proef niet helemaal scherp en daar redelijk terecht 172 (hoewel het wel vrij streng gejureerd was voor mijn gevoel). Tweede proef al véél beter, maar werd hij wel wat moe en hangerig. In deze proef 182 en tweede prijs. Dus nu M2+15.
Verder zijn we lekker bezig met het sterker maken van zijn achterhand en gaat hij echt enorm vooruit. Ook het achterwaarts heuvel af zetten gaat al veel beter met zijn hoofd laag. Nu maken we de doorgang ook steeds smaller, en dat vindt hij toch af en toe ook nog wel erg spannend waardoor hij ook alsnog weer achteruit vliegt.
En... Nog 2 tot 4 weken wachten op ons nieuwe zadel..!

[ img ]

Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:27

Lekker bezig xxwienekexx en Nissima!

Voor mij ook even tijd voor een update :D

Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken

Vorige week is de cranio weer geweest en is hij weer behandeld. Dit was nodig! Gister weer fijn kunnen rijden in de les.
Het achterwaarts heuvel af pakken we regelmatig mee. De ene dag gaat het makkelijker dan de andere en soms kunnen we de deur smaller zetten en soms ook niet. Wel heb ik inmiddels wat geknutseld om de doorgang ook lager te maken! Dit moet ik van de week even mee naar stal nemen en een keer proberen. Verder zijn we dus lekker aan het trainen en ben ik van plan van het weekend ong weer een keer met stang en trens te proberen. Waarschijnlijk ook aankomende zondag weer een keer een sprongetje :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:14

cindyy_1993 schreef:
Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken


Wij gaan lekker hier hoor!
De heuvel achterwaarts pak ik regelmatig mee. Dat ging eigenlijk vlekkeloos en de deur kon uiteindelijk ook best een stuk dicht. Wilde het nog 1 keer proberen met nog 5 cm smaller, en toen is hij weer naar achter omhoog gevlogen. Daarna was de angst weer terug... Dus nu weer rustig vanaf het begin beginnen. Zo lastig dat hij daar zo op reageert...

Onze rentree afgelopen zondag ging best goed; eerste winstpunt in het Z1 is binnen *\o/*
Met stang en trens rijden nog niet aan toegekomen, dat wilde ik liever niet vlak voor de wedstrijd proberen. Dus dat wil ik deze maand gaan proberen. En een sprongetje hebben we ook gedaan!
Nu de doelen voor mei...:

- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Trainen richting onze volgende wedstrijd 9 juni
- Kür op muziek afmaken (10 juni is al dé dag :oo)
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Regelmatig een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Misschien kijken of ik de voor mijn verjaardag gekregen fotoshoot kan gaan plannen

[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:30

Ohja hier ook maar weer even een update :')

Onze doelen voor april waren:
Citaat:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Trainen richting onze volgende wedstrijd 9 juni
- Kür op muziek afmaken (10 juni is al dé dag :oo)

- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Regelmatig een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Misschien kijken of ik de voor mijn verjaardag gekregen fotoshoot kan gaan plannen


We zijn op zich lekker bezig geweest! Aantal dingen nog niet af kunnen kruisen omdat dat eigenlijk continu doorlopende doelen zijn.
Zondag en gisteren onze wedstrijd en kür gereden! Wat een heftig weekend was dit zeg.
De wedstrijd ging eigenlijk echt méga fijn. Eindelijk was hij een keer braaf en heeft hij geen stap verkeerd gezet! Resultaat: 202 (nét niet) en 206 en eerste prijs! Trots natuurlijk, ons 2e winstpuntje in het Z1 is binnen!
De kür was echt mega spannend. Was op dezelfde locatie als de wedstrijd zondag, maar nu stond er natuurlijk van alles langs de baan wat het nog extra spannend maakte. Vooral 1 hoek hadden we erg veel moeite om doorheen te komen en daar dan ook een aantal keren wat storing tijdens de kur. Maar al met al heeft hij zich stoer gedragen met een mooi resultaat! 4e plaats (van de 6) met 66,33%! Mega trots dus! Nu de komende dagen/week gaan we het even wat rustiger aan doen. Even een welverdiende mini vakantie. Sprongetje hebben we helaas niet echt meer gedaan afgelopen maand, dat moeten we echt weer even gaan plannen.
Wel heb ik regelmatig nog grondwerkles en zijn we daarmee ook begonnen met de sliertenboog. Dit gaat onwijs goed! De fotoshoot stond gepland voor afgelopen zaterdag, maar is verplaatst naar komende zaterdag ivm het slechte weer afgelopen zaterdag. Hopelijk wordt het komende zaterdag wat beter!

Doelen voor juni:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- weer een keer een sprongetje doen
- Oefenen met de lage doorgang
- Regelmatig blijven loswerken/grondwerken
- Fotoshoot
- Cranio behandeling (21 juni)
- Na de cranio behandeling weer opbouwen richting de wedstrijd van 7 juli

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers